2012. január 5., csütörtök

Hotpack

Elromlott a fűtés a laborban. Nem tudom, mi a gond, de nem túl felemelő érzés, főleg, hogy a többi emeleten kellemes meleg van... Már jelentettük a hibát, remélem, hamarosan rendbehozzák.
Van, aki viccet csinál belőle XD. A cső Mino kezében -70 fokon volt XD, jó alap egy jéghegynek, nem?
De nem erről akarok beszélni. Dél körül kicsit kinéztem, és döbbenten láttam, hogy a metrómegállók mellett a campuson piros ruhás emberek állnak. Gondoltam, valamit reklámoznak. "Beetetés", mondaná erre Anyu. ELTE-n is osztogattak néha csokit, kólát, stb. Itt is néha előfordul, hogy valami új terméket reklámoznak, és megkóstoltatják a járókelőkkel, hogy jobban vigyék. Én is jutottam már ingyen müzlis szelethez, füstölt tojáshoz ilyen úton. De arra is volt példa, hogy a sulimenza előtt fánkot kóstoltattak.
Szóval a piros ruhás emberek a hideg miatt egy szerintem ázsiai találmányt, a "hotpack"-et osztogatták. Mellette Chocopie-t és kávét is. Szóval a hotpack egy speciális zseléből, vagy porból készült anyagot tartalmaz. Párna szerű csomag, benne az "anyaggal", (ami nem tudom, mi) rázogatni (amiben a "por" van) vagy nyomkodni (zselés változat) kell pár percig, ettől felmelegszik, és kellemesen melegíti a kezet. Nem tudom, mi miatt melegedik fel, talán olyan molekulák, amik rázás, vagy nyomkodás hatására hőt termelnek.
Kirándulásokon, téli városnézéseken (és fűtetlen munkahelyen) jó szolgálatot tesz, koreaiak is előszeretettel használják. Lehet tenni a kézba, de láttam már zokniba tehető darabot is. Tudniillik az ujjak felülete nagy, és ezáltal az ember fázós kézre (lábra, orra, fülre). Hasznos dolog, eddig nem jöttem rá. De mostantól a tél hotpack nélkül nem lesz tél :).
Nyílt a campuson egy új étterem-szerűség, ami a Tomato nevet kapta. Koreai és fúziós kajákat árulnak itt, 2-4 dollár egy adag, tehát viszonylag olcsó. Viszont amit kóstoltam, az nagyon finom volt. Kis kajálda, főleg elvitelre lehet kérni. A banda minden este onnan rendeli a kaját, de én nem szoktam vacsizni. Lehet rendelni, de házhoz szállítás nincs. Érte kell menni, dehát közel is van a laborhoz. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése