2011. november 7., hétfő

Kis koreai gasztro-körkép -2, avagy mi (nem) kerül a gyomorba?

Szóval az előző fejezetben bemutattam pár kedvencemet, vagy viszonylag szívesen fogyasztott dolgokat. Most írok kicsit azokról, amit viszont nem annyira szeretek,
Kezdjük az odenggel: ami préselt hal-izé, nekem nagyon nem jön be. Az odenggel készült rament nem szeretem... Bulgogi (불고기) is az általam kevésbé preferált dolgok közé tartozik. Marhahús, szójás szószban, nem túl bizalomgerjesztő. Nem az, ettem már nagyon jól elkészített bulgogit, ami tényleg jó volt, de a menzán kapott marhától kiráz a hideg :(. Rizsbe bekeverve meg tényleg ehetetlen... Sokan nagyon szeretik, de nagyon el lehet rontani. A feketebabos tészta jjamjamyeon (짜장면) is hasonló kategória. Azaz a kínaiban ilyenből is ettem nagyon jót, kínai kajáldában készítve például ízlik. De sulimenzán el tudják azt is szúrni, nincs szó rá, mennyire!!! Volt pár negatív élményem vele kapcsolatban, emiatt soroltam a kevésbé preferált dolgok közé.
Curry szószos krumplis rizs-meg sem merem ezt a sárga szószt kóstolni, úgy gusztustalan, ahogy van :S.Kimcsicsige sem (김치찌개)-a gyíkhús miatt, mivel gyakran azt tesznek bele. Nélküle elfogadható lenne, de általában tesznek bele.
Ramen bizonyos fajtái, egyes gulyáslevesre emlékeztető löttyök, marhás vagy műsonkás gimbap még többek közt, amiket nagyon nem szeretek. Főtt selyemhernyó is tiltólistás, de arról is meséltem. Állítólag levest is csinálnak belőle.
És még (elvileg) nem kóstolt, de nem biztos, hogy kipróbálandó kaják közé tartozik a kutyahús is. Tudom, vannak speciális, tenyésztett húskutyák, de akkor is, egyelőre nem merem kipróbálni. Kutyát és lovat jelenleg sem akarok tányéromon látni, sokan viccelődnak a kutyahússal, de akkor sem!!! Szóval egyelőre ennyi, ha lesz további negatív gasztro-élményem, ez a lista is bővülni fog. Gondolom, sokan nem értenek velem egyet, de ízlések és pofonok :).

11 megjegyzés:

  1. Az odenggel egy utcai ételárusnál "futottam össze".:)Valamelyik filmjében a Lee Byung Hun ezt a kaját ette és én mindenképp meg akartam kóstolni hogy milyen is lehet.:))Az utcai árus egy nagyon kedves néni volt, aki meglátta a fehér pofimat egyből mosoly és mit kérek és lelkesen kezembe nyomta ezt a pálcikás izét.Én pedig mit nem sejtve beleharaptam...és egyből kétségbeestem, mert tudtam hogy ez az ételnek nevezett valami:) soha nem fog lecsúszni a torkomon.:)Közbe persze a néni meg a körülöttem kajáló emberek engem néztek, mit néztek bámultak kollektíve és várták hogy mit reagálok...És én összeszedtem magam és mosolyogva lenyeltem a falatot és hmmm milyen finom ez az étel arckifejezéssel begyűrtem az egészet.:)Na de ekkor még megpróbáltatásaim nem értek végett, mert a néni kezembe nyomott egy pohár trutykós levet, amibe az odeng főtt.Én akkor már minden mindegy alapon lehajtottam azt is.:)És körülöttem mindenki boldog volt, hogy húú de klassz hogy ízlett ennek az idegennek a mi kajánk.A legboldogabb persze a néni volt, aki annyira belelkesült hogy kezembe akart nyomni még egy pálcikás cuccost.:)Na én ott futamodtam meg.:)Gyorsan fizettem és köszöntem szépen mindent és elhúztam, mert tudtam hogy mégegy falat az odengből és a gyomrom visszaszolgáltatja még azt is amit nagy nehezen letuszkoltam a torkomon.;-)
    Hát ez az én történetem az odenggel, de egyáltalán nem volt kellemetlen élmény, mert annyira kedvesek voltak körülöttem az emberek, a néni, hogy szívesen emlékszem vissza az egészre.:)

    VálaszTörlés
  2. Hasonló dolog volt már velem is :))). Nem odenggel, hanem kimcsivel, vagy csípős kajával. Emlékszem, kinti tartózkodásom elején nem szerettem a csípőset. Most meg bele vagyok bolondulva a kimcsibe, ami koreai ismerőseimnek nagyon szokott tetszeni :))). Néha még kérdezik, nem elég csípős-e a kaja, amit rendelek, de már magamban mosolygok, hogy hurrá, meg tudom enni :))).

    VálaszTörlés
  3. Annyira szuperek a kajás bejegyzéseid :))). Itt Szegeden sajna nincs semmilyen koreai kajálda, úgyhogy idén felmentem Pestre néhány barátommal talizni és akkor elmentünk koreai büfébe. Ott épp bulggogit ettünk és az nagyon ízletes volt, de persze a kimcsi volt a fő attrakció. Borzasztó csípős volt, de én nagyon szeretem az erjesztett savanyúságokat, szóval megettem (mindenkiét). A kiszolgálás ott is hihetetlenül kedves volt, elsütöttünk pár koreai köszönömöt és kaptunk ajándék rizssütit, ami meglepő módon nem volt édes (mondjuk le volt öntve mézzel, de a tészta nem volt édes). Az normális?

    VálaszTörlés
  4. A ricecake valóban nem édes süti, azaz van édes töltelékkel töltött tteok is, de csípős ételbe is belekeverik .Ami a bulgogit illeti, mint mondom, ettem már nagyon jót is, de volt rossz tapasztalatom. Kimcsi esetén kilenc -tíz hónap kellett, hogy megszeressem, a koreai ismerőseim is csodálkoznak,hogy dupla adagot szoktam kérni belőle :).

    VálaszTörlés
  5. Persze, ha lesz hasonló tapasztalatom, megírom, Van, amit még nem kóstoltam, pl a samgytang (삼계탕) a ginzeges csirkés leves, de ami késik, nem múlik :).

    VálaszTörlés
  6. hogy hogy gyíkhús? dehát a kimcsicsigében tonhal van. és azért annyira nem szar az odeng...

    VálaszTörlés
  7. Gyakran tesznek bele- pl sulimnezán löncshúst :(. Ami háát... :(. Tonhallal viszont szereten, Az odenget sajna két év alatt sem sikerült megszeretnem, bármennyire próbálkoztam, eddig nem nagyon ment :(. Sokmindent megszerettem, de ezzel dologgal mindig kudarcot vallottam.

    VálaszTörlés
  8. a spamre gondolsz? én nem állítom egyébként, hogy szeretem az odenget, de nem gondoltam, hogy ennyien ennyire utálják

    VálaszTörlés
  9. Hát, kb. Koreában, bizonyára sok európai, vagy amerikai tapasztalta, hogy felvágottakban és sajtban elég gyengék a koreaiak. "Műsonka", műhús, sokan így hívjuk, legalábbis a legtöbb itteni magyar, akikkel beszéltem. Ami az odenget illeti, több külföldit kérdeztem, mindenkinek szokatlan :(.

    VálaszTörlés
  10. mondjuk elég nehéz lenne 0% mezőgazdaságra/állattartásra alkalmas területtel öö felvágni. amúgy az amerikaiak imádnak azon vitatkozni, hogy a spam akkor most hogy s mint...mert ugye tőlük származik. jó lenne tudni, hogy pontosan mi van benne, de hát ez néhány tescos termékről is elmondható XD :/// a férjem viszont arra megesküszik, hogy az odeng nem melléktermék, mint anno, hanem igenis valódi, ehető hal.

    VálaszTörlés
  11. háát, ki tudja? Nekem isn azt mondták, hogy hal, de valahogy szokatlan formában :S.
    Hogy ebben a spamban, vagy löncshúsban (gyíkhúsban XD, ahogyan egyetemen hívtuk) mi van. jobb nem belegondolni, különban elmegy az embernek a maradék étvágya XD.

    VálaszTörlés