2011. november 5., szombat

Meleg

November eleje. Szombaton Naejangsanra akartam menni egy máimk túracsoporttal, de nem volt hely. Így mit lehetett tenni, nem akartam otthon maradni, csapódtam Mr. Kimékhez túrázni, egy ismerős útvonalon-a Bukhansanon túráztunk, néha egy trikóban, bántam, hogy nem sortba jöttem. A koliszobában is éreztem, hogy meleg lesz. De annyira hőség volt, majdnem 30 fok... November elején... Pár hét múlva meg havazni fog. Durva. Ennek ellenére Koreában szerencsére ugyanúgy megvan a négy évszak, mint nálunk, bár a tél hidegebb, a nyár meg fülledtebb, mint otthon. Néha eszembe jut, ha mondjuk Hongkongba, vagy Szingapúrba kerültem volna, hogy bírnám. Nem okozna kultúrsokkot, a november-december-januári hőség? Nem tudom, bírnám-e azt az éghajlatot hosszú távon.
A kirándulásra visszatérve, vicces volt ez a novemberi hőség, és valahogy fárasztó is. Olyan értelemben, hogy hamarabb lefáradtunk, talán sokk volt, főleg, hogy abban a tudatban, hogy ősz van, és hamarosan tél.
Ma sikerült megkóstolnom a jujuba nevű gyümölcsöt nem aszalt állapotába. A jujubát ugyanis inkább aszalják, és fűszerként használják, legalábbis itt Koreában én csak úgy találkoztam vele. De a hegy lábánál eredeti formájában is árulták, a túracsoportunkban egy kedves banglore-i pár vett ilyent, és szétosztotta. Kissé körtére emlékeztető íze van, nekem bejött. Még egy gasztronómiai "élmény". A hegyről leérve, a srácok makgoli mellé vettek egy kis pohárban valami hosszúkás csigát. Azaz rengeteg hosszúkás, apró csiga, megfőzve, és a csigaház hegye levágva. Az embernek úgy kellett a héjából kiszívni a csigát. Most ettem ilyent először. Nem volt rossz, de azért a kagylót jobban szeretem. A selyemhernyónál mindenesetre nagyságrendekkel különb :). (első évemben gondoltam, próba, szerence, vettem egy pohárral, hát, meg is bántam. De sokan szeretik, pl. főnököm és koreai munkatársaim is)

Most esik. Nincs kedve az embernek ilyenkor semmihez sem. Lemondtam a mai túrát, mivel félek a csúszós szikláktól. És elázni sem akarok-bár futás után sikerült. Helyesen: nem akarok elázni még egyszer XD. Majd jövő héten :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése