2012. május 29., kedd

Koncert a campuson

Napok óta nem lehet rendesen használni a sportpályát. Persze a futás így sem marad ki, mivel van egy bicikliút a campus és a templom között, azon szoktam futni. Tudtam erről a koncertről, de abban a hitben éltem jó sokáig-mármint a prospektusokat látván-hogy komolyzenei koncert lesz. A KBS TV csatorna stábja is nagyon hirdette magát, ez erősítette bennem, hogy komolyzenei esemény lesz. Főnököm viszont kiröhögött, mikor ezt megkérdeztem tőle, és felvilágosított, ismert koreai popzenészek lépnek föl.

 Egy nagy laboros pizzázás és dinnyézés után indultam haza. Terveztem, megnézem az eseményt, de nem maradok sokáig.
Koreai pizza-teljesen más fíling, mint az európai. Európában biztos tudjátok, gyakran sajtot töltenek a pizza szélébe. Itt, Koreában édesburgonyát raknak bele. Bár annyira nem szeretem a gyorskaját, de néha jól esik. A dinnye nagyon jó volt-pedig még nincs szezonja... :)

Szóval sétáltam a kolesz felé. Rengeteg ember ment arrafelé, kajás standok és árusok tömkelege kínálta a portékáit. A zene már hallatszott a sportpálya felől. Ott ragadtam. Az első fél óráról lemaradtam, de nem bántam. Fényeffektusok kiválóak voltak.
Mindenféle zenei stílus képviselte magát.
Volt egy fószer, aki kicsit Korda Gyuri és Lagzi Lajcsi keveréke volt, kissé a táncdalfesztiválos-mulatós zene keverékét képviselte :) :) Ennek ellenére nem is rosszul...

 Hallottam musical slágereket. A "Chicago" musical 'All that jazz" című dala volt az egyetlen angol szám. Az énekesnő nagyon jól előadta.

Operaénekesek is képviselték magukat. Egy nagyon szép dal is elhangzott.


A vége felé egy lánybanda lépett fel, akik jók voltak, és a közösnég is eufóriával fogadta őket. Erre rákerestem, a Girls Generation (소녀시대) volt, akik elég menő banda itt, Koreában. A belinkelt dalt éneklik épp, nekem is tetszik...
Végezetül egy koreai rockzenész lépett színpadra. A közönség jelentősen megritkult, de nekem ő tetszett legjobban. Még sosem hallottam koreai rockot...
Olvasóimtól ezúttal elnézést szeretnék kérni, hogy előadókat nem tudok mondani. Már többször is említettem, de nagyon is hiányos a koreai popzenében az ismeretem, kevés bandát, zenészt, énekest tudnék név szerint felsorolni. Sajnos nem volt energiám beleásni magamat ebbe a dologba... Ennek ellenére a koreai zene esetén is szívesen meghallgatom a jó dalokat. Bármilyen műfajban.
 A rockénekesre rákerestem: Kim Kyung-ho. Jó hangja van :)

 Vége felé már le lehetett volna ülni, de inkább álltam, mivel fotókat akartam csinálni... Nem lettek túl jók, de legalább tükrözik az esemény hangulatát kicsit.

 Örültem, hogy itt lehettem, és láthattam az eseményt, jól éreztem magamat. Ahhoz képest, hogy egy egyetemi campus, meglepett, milyen színvonalas koncertet le tudnak bonyolítani. Tavaly ősszel egy operát is rendeztek, ami szintén nagyon szép volt.
Mikor véget ért, hatalmas tömeg sétált lefelé, koleszt is a szokásosnál nehezebben lehetett megközelíteni. De nagyon szervezett volt minden, a koncert végén biztonsági személyzet vigyázott, ne legyen gubanc, rendbontás, hogy a buszok, gépkocsik és a gyalogosok is el tudjanak menni. De azért még a futást megejtettem!!! :)
Egy szomorú hír :(.
http://ecoline.hu/ceg/2012/5/29/Elment_az_utolso_repulo_Ferihegy_1rol_BP7ZVG#rss

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése