2011. október 9., vasárnap

Google hangullal

Most van a Hangul-day Koreában, ez alkalmából a Google logója is hangullal lett kiírva:). Reggel azt hittem, rosszul látok, de most már rájöttem, miért:).
Ma egy jópofa túrahátizsák tulajdonosa lettem! Már akartam venni egyet, mert a régi, otthonról hozott hátizsákom kopik, és a cipzárja sem a régi. Nem ismerem a koreai túracucc- márkákat. Rengeteg túrabolt üzemel, kismillió márkával (K2, Nepa többek közt), mivel hatalmas kultusza van a túrázásnak. A városban is gyakran beléjük botlik az ember, de a túraútvonalak mellett, hegyek lábánál 20 méterenként, egymás hegyén-hátán állnak. A táskák és ruhák közt vannak nagyon rikító darabok is, de szimpla feketéket is találunk. Hozzánk hasonlóan itt is drágák, de akcióval (és némi szerencsével) ki lehet fogni megfizethető darabokat.
Klassz, nem? Moran mellett vettem egy kis túraboltban, nagyon megtetszett. Volt teljesen feketében is, de azt nem akartam. Zöld-szürkében is, de a zöld eléggé tendál az általam nem preferált banánzöld irányába... A piros-szürke meg azért jött be, mivel passzol a színe az esődzsekimhez, kalapomhoz. :) Elég sokat "tud", több belső zsebe is van, egy fél literes vizet az oldalsó zsebébe is bethetek, és még esővédő is tartozik hozzá! Nem kell többé paráznom az esőtől, és Quasimodo-t játszva a táskámbat a dzsekim alá húzni :). Remélem, tartós lesz, és jó üzletet csináltam! A sikeres vásárlást egy jó kis rágós sült polippal ünnepeltem. Plusz egész kedvező áron vettem kiwi-t és almát is.
Amúgy az ősz hatása: pénteken beraktam a kosaramba némi khakiszilvát, amitől tavasszel megcsömörödtem, de most újra élvezettel ettem. :). Tegnap este (kora éjjel :) ) a sportpályán kosárlabdáztam a kelet-timori sráccal (akivel összehaverkodtunk azóta) és pár kínai diákkal. Nagyon jót játszottunk, néha hiányzik a csapatsport. Szerettem a labdajátékokat kamaszkoromban, és nem is voltam belőlük rossz. Néha hiányoznak, mivel már évek óta nem volt erre lehetőségem. Örültem, hogy bevettek, és élveztem is. Remélem, néha megismétlődik ez a dolog :).

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jó a hátizsákod, használd egészséggel!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszi!!! Én is nagyon örültem neki :). Szeretek túrázni, főleg emiatt vettem. :)))

    VálaszTörlés
  3. Annyira jó volt a hangeul-logó! Nekem tökre feldobta a napomat. Mi is csináltunk itt Szegeden egy hangeul-dayt :))

    VálaszTörlés
  4. :))). Nem semmi:). Te koreai szakos vagy? Én ugyan más okból vagyok kinn, de tudom olvasni a hangult.

    VálaszTörlés
  5. Nem, autodidakta nyelvtanuló vagyok, de jól megy (alapszinten), meg érdekel a koreai kultúra (jah, ez a blogom: http://koreainyelv.freeblog.hu/). A hangeul-napot egy koreai kiállításra csináltuk, valamelyik egyetem aulájába lettünk kiállítva képekkel. Na, most a koreai windows-szal jól begyakorolhatod a hangeult :))

    VálaszTörlés
  6. Olvasni azt tudom, de kicsit más a helyzetem, mint a legtöbb ösztöndíjas diáknak, mivel biológiával foglalkozom, és angolul van a suli, sokszor mozgok angolul beszélő emberek társaságába. Próbálom tanulni a nyelvet, de nagyon nehéz. Legalábbis nekem :S.

    VálaszTörlés