2011. június 28., kedd

Itaewon

Szöul nemzetközi negyede, egyik kedvenc részem. Nem tudom, miért, de valahogy más a hangulata, mint Szöul más részeinek. Egyszer (karácsonykor) Helennel megcsodáltuk a nemzetközi kajáldákat, elcsodálkoztam, hogy a világ konyhái hogy összegyűltek ezen kis negyedben. Sokkal "tarkábbak" errefelé az emberek, azaz itt sok a külföldi, itt főleg természsetes jelenség.
Ha felmész a metrómegállón, akkor jó esetben a Hamilton Hotel-be, és a Hamilton Department Store-be botlasz bele. A Hamilton Department store egy hatalmas áruház, ékszeres stadokkal. Nagyon szép ékszereket lehet kapni, ezüst(megéri itt venni, mivel megfizethető) , de főleg arany, és kövekből is. És rengeteg szuvenír, táskák, cipők, ruhák. Több szintes építmény. Emlékszem, tavaly leszólított a mozgólépcsőn egy jóképű lengyel srác, "You look like a European" -vigyorgott rám, mikor mondtam, magyar vagyok :).
Amúgy Itaewon egy bevásárló -negyed, ahol emberi mértű cuccokat is lehet kapni azaz nem XS, XXXXS, hanem nagy, vagy normál méretet is. És cipőt is! (nekem itt nem könnyű)
Erre bukkantam ma délelőtt:
"Jó napot kívánok" -szóval Itaewonon a járólapokra tették fel az országok köszönését -esett ma az eső, nem tudtam fotózni.
Egy régebbi kép Itaewon-dongról (Mikor eltévedtem a Követség felé menet...).
Szóval egy jó csomó ország nagykövetsége is itt helyezkedik el, köztük a magyar is. Egy antik utcán kell kersztül menni ahhoz azonban. Állítólag van mecset is Itaewonon, legalábbis aképek szerint, én még nem jutottam el oda (állítólag Moszkvában is van, de én azt sem láttam, csak Szentpétervárott)
Sokan nem kedvelik Itaewont, de nekem egyik kedvencem, néha érdemes oda kilátogatni :). De sajnos pletykák szerint ez Szöul legkevésbé biztonságos negyede, bár már jártam itt este, de el tudom képzelni. Tavaly nyáron párszor elmentem ide salsa órára, egyik latin amerikai bárban tartották. Elég későn szokott véget érni, ekkor inkább siettem haza.

Egy történeti áttekintés: Itaewonon valaha a hadsereg állomásozott. Számukra voltak boltok kiépítve, ahol felszerelést meg tudták venni. Nem tudom, hogy lett belőle nemzetközi negyed, de mintha arról is olvastam volna, hogy volt piros lámpás negyede... Ja igen, rákerestem: amerikai támaspont még mindig itt van.
Rengeteg etnikum fordul meg itt, mikor a tegnapi, esős napon odakeveredtem eurót váltani (közelgő európai utam miatt). Az is motivált, hogy itt ezer százalék, hogy jól beszélnek angolul. Előttem egy afro srác, meg egy muzulmán férfi (kicsit ápolatlannak tűnt...) intézte ugyanezt. :D. Ez azért sokat elmond XD.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése