2010. november 25., csütörtök

Északi szomszédjaink megint ugrálnak






Mikor Daejeonból tértem haza, és olvastam a hírket, és kiderült, Észak-Korea megtámadott egy Incheontól nem messze fekvő szigetet. Halálos áldozat is lett. Állítólag a diktátornak, Kim-Dzsong-Il fiának a beiktatása miatt. Amúgy Észak-Koreában rémes lehet, a legendák szerint. Kicsit úgy képzelem el az ottani életet, ahogy Orwell, az 1984 című könyvében leírta. Ok, Gondolatrendőrség vagy teleképek nincsenek, de ki tudja?
Megamikor a foci vb volt, akkor röhögtem, ahogy győzelemként állították be a vereségeket :). Elment a kép az adásban, mikor az ellenfél gólt rúgott, satöbbi...
Ez a kép meg egy térkép részlet a Föld megvilágításáról éjszaka, szerintem sokat elmond:

Egyelőre a közhangulat itt Szöul mellett nem annyira feszült. Sőt, a legtöbb ember ugyanúgy éli az életét, mintha mi sem történt volna. Magyarul: nincs pánik. Bár szerintem baj esetén a Nagykövetség intézkedne a biztonságba helyezésünkről. Meg talán a suli is, hisz neki is rossz lenne, ha bajunk esne. Tavasszal, mikor elsüllyesztettek egy dél-koreai tengeralattjárót, akkor is beszéltünk erről a többiekkel. Osztálytársaim nem nagyon tartanak az újabb koreai háborútól.
Én sem nagyon, de azért minden este imádkozom, hogy ne legyen. Nem magam miatt, (bár be akarom fejezni a doktorimat nyugodtan, 2013 februárjáig) hanem mindenki miatt. Mi értelme a háborúnak? Ártatlan embereket ölnek meg, meg, gyerekek maradnak szülők nélkül, emberek veszítik el az otthonukat, szeretteiket, barátaikat... Sokan sebesülnek meg, és ha néha a testi sebek be is gyógyulnak, de a heg ott marad. És ami rosszabb, a lelki törés miatt. Mert az ember akkor már nem ugyanolyan, mint ami volt. A politika, a hatalmak önnön érdekből csinálják, és elvakítják, butítják a népet. Hogy milyen jó lesz, ha győznek, és hősiesség, minden egyéb. Meg hogy a haza mindenek fellett. És a manipulációnak sokan be is dőlnek. Van, mikor erőszak, zsarolás az, amivel harcra kényzerítik a népet. Nem akar senki újabb háborút... Undorító a politika, utálom! Igazat adok ebben a hippiknek!!!!
Bár egyelőre bízom benne, hogy nem lesz. Kim-Dzsong Ilnek szerintme kényelmes ez az állapot, hogy van palotája, istenítik, megkap bármit... Nincs érdekében annak, hogy háborúzzon. Remélem, utódja is továbbviszi ezt a jó szokást.
Mikor idejöttem januárban, akkor ünnepelték Kim-Dzsong-Il születésnapját, mutatták a TV-ben, pont láttam. Tűzijáték, minden, de szerintem halál arra, aki nem tapsikol... Fura egyén ez a Kim-Dzsong-Il, tipikus diktátor. Akárcsak Észak-Korea. Egyszer Trwitko egyik riportja alapján cikkeztek egy régi magyar Rákosi Mátyás kórházról ott. Hát, rémes, elavult gépek, sörösüvegből folyó infúzió, lecserésre váró műszerek. Sokkoló volt, az is...

(A cső babinéni nagyon odavág, mint képaláírás :)))), a Travelling Blogon találtam!!!!)

Ne legyen háború!!!!!
Nem akarom, nem akarom, nem akarom!!!
NEM! NEM! NEM!!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése