2014. április 6., vasárnap

Youngju tradicionális falu

Nagyon klassz hétvégém volt a futóklubbal. Youngju-ra mentünk, egy félmaraton ürügyén, ahol egy tradicionális faluban töltöttük az éjszakát. Szombaton 11re kellett odamenni, még senki nem volt ott fél 11kor. Hát persze, rossz kávézóban kerestem a bandát... Szöul körül elég ronda dugók voltak, de később "kitisztultak az utak". Délután 4re érkeztünk meg Youngju-ba. Hideg volt, örültem, hogy vastag harisnyát és bőrdzsekit vettem... Először fölvettük a rajtszámokat ("racepack") a stadionnál, majd egy konfuciánus iskolához mentünk. Az idegenvezetés eléggé hosszú volt, közben ment a hülyéskedés rendesen... :). De a környék gyönyörű volt.
Egyszer megkérdezem, hol lehet ezt kapni, mivel nagyon finom...
 Virágoznak a cseresznyefák :)











Megpillantottam egy tradícionális falut szalmatetős házakkal, morci voltam, hogy ezt kellett volna megnézni az iskola helyett, de később kiderült: itt fogunk aludni. Ezek után a Buddha-szentélyhez mentünk... volna, ha a társaság nem lett volna kajás. De már mindenki kajás volt, tehát irány a közeli étterem. Kellően drága, de viszonylag finom kaját ettünk-én most a sült halat kóstoltam meg, de kaptunk hozzá szójalevest és rengeteg zöldséget. Egyik haverom viszont drágállotta a helyet és mondta, nem volt megfelelő az ár-érték arány. Sajnos egyet kellett értenem. Ezután azon filozofáltunk, hogy az első versenyeken ő mindig megelőzött, de mostanában én vagyok a gyorsabb. Szerinte azért, mivel én vagyok kettőnk között a fiatalabb, meg Chuncheon előtt ő utazott, nem tudott rendesen edzeni (haha). A szentélyből végül semmi nem lett, mivel megeredt az eső, így vissza a szálláshoz! Kis kavarodás után elfoglaltunk a helyünket. A kis házakban a bejáratnál egy tehén díszelgett, amiről kiderült, csak szobor, le is tört már egyik szarva... Nekem a világító műsziklák nagyon tetszettek. Először teázót-kávézót kerestünk, ahol le lehet ülni, de sajnos már csak a kocsma volt nyitva... Inni meg nem akartunk. Majd kártyáztunk egy darabig. Elég jól aludtam, a padlófűtés sem volt szerencsére erősre kapcsolva, mint általában, a vidéki szállásoknál :).





A boci nem volt igazi... Valaki letörte szegény szarvát...








 A nem is olyan távolban Sobaeksan-on még hó volt :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése