2014. április 8., kedd

Döbbenet...

A kutyahús-fogyasztásról már régen meséltem. Mindig is az egyik legvitatottabb, legellentmondásosabb kérdés volt/lesz Ázsiában. Koreában sok ember, főleg az idősebb generáció, azt vallja, hogy a kutyahús jó a sebek gyógyulása esetén. Viszont sokan ellenzik, és én inkább velük értek egyet. Szerencsére rendes étteremben nem árulnak kutyhúst, csak specializált boshintang (보신탕) -éttermekben kapható. Én sosem jártam ilyen helyen, nem is fogok, sem Ázsiában, sem máshol.

Szóval most hallottam egy megdöbbentő (egyik ismerősom írta, és gondoltam, le kell fordítani, meg kell osztani) és egyben undorító dolgot: A boshintang-éttermek gyakran az állatkórházaktól vásárolják meg az elhullott, vagy beteg állatokat, ha a tulajdonos már nem akarja őket hazavinni. Ha a kutya elpusztult, 5000KRW kilója (azaz 1.25kg), ha élő állatról van szó, akkor 8000KRW... Ezáltal a kórház dolgozói profitálnak a dologból. Állítólag macskákat is felvásárolnak, mivel "nem tudja senki sem, mi van a levesben". Emellett a bomlásnak indult állati tetemeket is megvásárolják, üzleti céllal. Több állatkórházban csinálják a dolgozók ezt az illegális kereskedelmet... Emellett nagyon veszélyes, egészségre ártalmas a dolog. Ugyanis ezek a kórházban kezelt, betegségben szenvedő/elpusztult kutyák/macskák gyógyszerekkel, antibiotikumokkal voltak kezelve, amik a kutyahús fogyasztásával az emberi szervezetbe jutnak, és cukorbetegséget, stroke-t vagy magas vérnyomást okozhatnak. Durva, nem? Állítólag az Igazságügyi Minisztérium honlapján publikálták ezt a dolgot.

Egyszer olvastam, hogy (Kínában) néha még elrabolnak kutyákat a húsuk miatt... Állítólag többen fel is ismerték kedvencüket a kutyahús-piacon, és kemény harcot folytattak, hogy visszakapják őket.

Aktivisták tüntetnek a kutyahús-fogyasztás ellen.
Személy szerint én is elítélem az állatkínzást. Volt már velem is, hogy Hongde-n vártam egy találkozóra, és láttam, hogy aláírást gyűjtenek a kutyaevés ellen, én is aláírta. Egyet értek az állatvédőkkel.

2 megjegyzés:

  1. Úristen! Milyen emberek vannak... remélem, egyszer eltűnik majd ez a szokás...

    VálaszTörlés
  2. Én is ellenzem a kutyahús-fogyasztást, kézzel-lábbal tiltakoznék, ha valaki fölvetné ezt az ötletet. Egyik állatvédő ismerősöm osztotta meg ezeket a dolgokat (ledöbbentett, emiatt fordítottam le és osztottam meg ezeket a dolgokat). Moran-on, a munkahelyemhez nagyon közel van egy kutyhúspiac, hát megrázó a dolog. Lehet, az is hozzájárul, hogy a nem-ázsiai emberek szótárában a kutya, mint házi kedvenc, és az "ember legjobb barátja"-néven szerepel.

    VálaszTörlés