2011. április 5., kedd

Útközben- Szükséghelyzet Szöulban

Mivel most írhatnékom lett, írok erről a kissé "tabu" dologról. Tudom, WC-kről nagyon nem szokás, de szerintem megér egy tájékoztatót.
Szöulban, a metró-aluljáróban a nyilvános mosdók nagyon tiszták, kulturáltak. Csodálkoztam nagyon, mivel magyar emberként nincsenek ezen téren jó tapasztalataim. Itt viszont nagyon színvonalasak a legtöbb helyen az illemhelyek. A légfrissítőtől az etiquette bell-en keresztül minden megvan. Papír és törlőkendő sem hiányzik, sőt folyékony szappan sem.
Helyi morál, ezen annyit röhögtem. Van benne valami, hogy engedjük előre azt, akinek nagyobb mértékű a "szükség". Állítólag férfi WC -ben is megvan, de a nagyobb sor a csajoknál szokott lenni :))).
Etiquette bell: ez is kissé fura nekem, de legtöbb mosdóban van ilyen. Ha megnyomjuk a gombot, akkor madárcsicsergés vagy vízcsobogás-szerű hangot ad ki, azaz annak a gyenge utánzatát. Hogy elnyomja az öhm... kényes zajokat.
Nem mindenhol van angol WC, azaz rendes WC csésze, sok helyen guggolós, persze a víz- lehúzó rendszer működik. És nem szabad a papírt a lefolyó rendszerbe dobni, hanem a mellette lévő kukába (Oroszországhoz hasonlóan), mivel dugulást okozhat.
A guggolós: ("mediterrán WC"-én azért neveztem így, mert Olaszországban láttam ilyent először)
Na és egy kicsit luxus-ülőkés, fűtős ülőkével. Néhol láttam ilyent, nemcsak előkelőbb szállóban. Télen jól jön.


Legtöbb helyen szép a csempe, a mosdókagyló tiszta. Művirágokkal is dekorálják sok helyen. Van, ahol komolyzene is szól. Az ember el sem hinné, hogy egy aluljáró nyilvános mosdójában van. Hatalmas tükrök, amik főleg a nőiben hasznosak, hogy rendbe tudják tenni a csajok a smikjüket, frizurájukat.

Utólagos kiegészítés: Jeju-i képek közt találtam, ezen is kifeküdtem :D. Legalábbis bizonyíték, hogy a WC papírt tilos beledobni :D. És a gyengébbek kedvéért az felső képek mutatják a helyes ürítés módját :D!

Szóval a Szöul környékén ügyelnek arra, ha az embert útközben kapja el a szükség, akkor megfelelően higiénikus körülmények közt végezze el. Nem fizetős, ami plusz pont. A többi városban nem tudom, milyen a helyzet. A sztrádák pihenőhelyén hasonlóan rendezettek az illemhelyek (és a boltokban sem kétszeres-háromszoros árakon kaphatóak a dolgok, henem Szöulhoz hasonló árakban). Bár, mint lelkes túrázó, leírom, hogy néha a vidéki mosdók, hagynak maguk után némi kívánni valót, bár kivétel van. A túraterepeken meg pottyantós jellemző. Elnézést, hogy erről értekezem, de az itteni (legalábbis a szöuli) mellékhelyiség- higiénia példaértékű!

A nap képe :)))!

1 megjegyzés: