2011. április 9., szombat

Hogy jutottam át a "Tű fokán"? -Mint a mókus fenn a fán!!! -Palbongsan

A cím ne tévesszen meg senkit, nem barlangászásról mesélek, hanem egy jó kis túráról, Palbongsan hegyre. Ez a hegy közel van relatíve Szöulhoz, egy-másfél óra buszút (Jamsilról) és a a nevéből is adódik 8 csúcsa van.
A haverok, jó ismerősök pozitívan hatnak az ember hangulatára, állapítottam meg immár sokadjára, mikor CC-be és Danae-be botlottam bele a zöld metrón. De a busznál is sokan voltak, akiknek nagyon örültem. A társaság amúgy most klassz volt, sok európai, németek, akikkel sikerrel dumáltam, bár az angolra átváltás -reflexet nem tudtam kikapcsolni. Magyar és angol esetén ez a váltás simán ment, de némettel még nem megy, pedig fel tudom eleveníteni, csakhát angolra nagyon hasonló nyelv... Bevallom, álmos voltam, mikor kiléptem a koleszból, és metróra szálltam.
Megérkezés, némi torna:)))
A hegy, a nyolc csúccsal :))). Amúgy húzósabb a vártnál, de nekem nagyon is tetszett.
Pééééniiiisz! Nemcsak Lovelandban!!!
A hídon rengeteg szélforgó díszelgett:
Fel!

Bevallom, ez nekem eleinte nyögvenyelősen ment, de sikerrel átlendültem a holtponton, onnantól kezdve élveztem a gyaloglást! Tudom, ezen mondatot már ezerszer leírtam, de rám ez igaz. Ilbongot- első csúcsot megkerültük, mivel nem találtuk az utat. A sziklákon meg kevesen vállalkoztak a feljutásra.
Ibongra (2. csúcs) felértünk, ami nagyon is szép volt, egy menedékház-szerűséggel:
A rendes turisták ginzeng-itallal kínáltak minket, mivel egészséges. Hát a vírusokat és bacikat megértem, ha menekülnek a keserű íz elől :D Háttérben a Sambong (3. csúcs)
Aztán kaja, egyik srác valami hússal kínálta a bandát. Saját bevallása szerint kutyhús (bakker, mondhatta volna előbb is, mivel megkóstoltam én is), de én ezt nem hittem el, hiszen kutyahúst nem lehet csak úgy kapni. Mindegy, biztos ami biztos, nem vettem belőle többet. Később valami gyümülcsöt adott körbe, és "Eva, ez nem kutya" -viccelődött velem :))). Mindegy, én nem hittem el teljesen, de ezzel nem voltam egyedül.

Ha mégis az volt, kárpótlásként itt a somvirág, aminek angol neve "dogberry", azaz kutyabogyó. :))).
Sambong (3. csúcs), kilátás.

Na akkor most jött a "tűfoka", azaz Sabong (4. csúcs). Tumultus volt, amit nem értettem. Nagy nehezen odaértünk, rájöttem, mi a gond. Egy kis lyukon kellett átmásznink. Aggódtam, hogy ez nem fog menni, de nálam erőtelsebb emberek is átjutottak rajtam.
Várakozunk...
Háát...
Megkönnyebbülve fotózom, én már átjutottam, sokan szurkoltak :D. Egy biztos: egy ilyen lyuk esetén örülök, hogy nem vagyok túlsúlyos!
És miért írtam erre, hogy "Tű foka?". Mivel kicsi lyuk volt, amin ki kellett másznunk. De van ennek egy másik oka. A Budai -hegységben van egy szép kis barlang,(Szemlői -hegyi barlang) aminek van egy terme, amin volt egy kis lyuk, mint természetes bejárat. És azt a termet arról a barlangász-nőről nevezték el (Keszlerné Szekula Mária), aki először bejutott. Ezen lyukat " Tű fokának" hívták, nekem nagyon tetszett, mikor több, mint 10 éve megnéztük, egy családi kirándulás során.
Egy fotó róla:
Obong (5. csúcs) tetején. Dobongsannnak is van azonos-nevű csúcsa, de nem összekeverni!!!
Mindennapi örömök: Csütörtökön meséltem a futás során utamba keveredett mókusról, és hogy nem volt nálam kamera. Hát, most jókor voltam jó helyen, volt is nálam gép, a mókus is el volt foglalva valami fényes kütyüvel, így el tudtam készíteni róla a vágyott képet! Hát nem aranyos???

Jukbong (6. csúcs), további mókusokkal! :D
Fel Csilbongra! (7. csúcs)
... ahonnan szintén csodálatos volt a kilátás.
Tudom, ez giccses kissé, de nekem nagyon tetszik! Azáleabokrok itt sem hiányoztak!
Útban a 8. csúcs, Palbong felé, hidak, itt limbóhintó-üzemmódra kellett kapcsolnunk, ezen fa miatt :D!
És véégre, ezt is mégértük, Palbong tetején!!!Nagy öröm volt felérni!
Ezek után meredek lejtőn mentünk le, a folyó felé!
Függőhíd:)))
Sokak a folyón is megpróbáltak átkelni, azaz át is keltek:) Nekem a nem ért meg egy torokgyuszit, akármennyire szép idő volt...
Mr. Kim, aki ezt a klassz kis túrát szervezte!
Leérve: Pózoljunk egy kicsit a fallikus szimbólumokkal!:D

Kajálás a túra után, makgoli, pajeon, csialeves, kinek mi...
Halleves, nem magyar halászlé! De azért csípett, mikor kóstoltam.


És utána játék, olyan, mint a röpi, csak lábbal kell rúgni a labdát. Nekem nem ment, még sosem játszottam ilyent...
Ezt a szép virágot teszem be, mint búcsúképet. Nagyon szép nap volt, és gyorsan vissza is jutottunk Szöulba! És egy kellemetlen élmény: utolsó 10 percben a függöny 2 redője közt észrevettem hogy valki egy ocsmány kiköpött rágót ragasztott oda... Azt hittem, ott hányom el magam.... Még mázli, hogy az utsó 10 percben volt...

4 megjegyzés:

  1. A Mátyás-hegyi barlangban jártam, ott is átmásztunk néhány hasonló szűkületen. A Remete-szurdokban (Budai-hg.) pedig van néhány nyitott rombarlang - hát ott is lehet paszírozni magunkat egy-két helyen.

    VálaszTörlés
  2. Mi egyelőre nem barlangásztunk, csak mikor azon a kis lyukon másztunk át, akkor az a fílingem volt. Újabb motíváció, hogy ne adjam fel a sportot! :D Csak éppen ez a Tű foka ugrott be róla, mert az volt az első ilyen élményem :D!

    VálaszTörlés
  3. Nincs az az isten, aki engem azon a lyukon átcibált volna, az biztos!;-)
    Amúgy szép kirándulás lehetett, a rágógumi ellenére is!:)

    VálaszTörlés