2011. március 24., csütörtök

Ggot-sam-chu-ui (꽃샘추위)

Ggot-sam-chu-ui (꽃샘추위) -erről már meséltem, azt jelenti, a tél féltékeny a tavaszi virágokra. Találó kifejezés, de nem kérdés, ezt a csatát ki nyeri majd meg. Ilyenkor gyakoriak a váratlanul jött havazások, mikor március végén az ember háta közepére sem kívánja... De áprilisban a virágok szinte varázsütésre nyílnak, és az a pár hét nagyon szép, mindenképp írni fogok róla. Szóval itt inkább a március a bolondos, mint az április.

Szóval a somfák, és az aranycserjék (taxonómián megtanultam, hogy az aranycserje, amit aranyesőnek nevezünk. És nem is aranyvessző, az is egy harmadik növény!) már sárgállanak, úgy, mint tavaly télen, a fotók is onnan valóak. A tavasz első hírnökei (ibolyát láttam itt tavaly, de hóvirág sajnos nincsen). Azonban a sok más érdekes növény kissé kárpótol, vannak azáleák, meg ezen kívül számtalan tavaszi virág.
Utólagos bejegyzés: nemrég jöttem rá, a som angol neve dogberry:). Vicces, nem? Kutyabogyó!
Miért is írtam ezt le? Mivel ma is havazott/havazik. Remélem, decemberig utoljára.Mindegy, attól még futócipőre pattantam, ugyanis testileg és lelkileg is kívántam egy fél óra futást. (Szegény futócipő!) És vicces, hogy nagyon hirtelen melegszik fel az idő: április végén, május elején már sortban is lehet futni! :)
Mindi megborzongok, ha téli hidegben koreai lányokat szoknyában látok, még ha meleg harisnyával is. Pl. szobatársaimon is elszörnyülködtem a napokban emiatt... Ami meg vicces, itt elterjedt az, hogy sortot húznak a harisnyára- kislánykoromban én is szerettem az ilyent. Bevallom, egyszer megpróbáltam. De megnéztem a kolesz liftje előtti nagytükörben (mindig ott ellenőrzik a lányok indulás előtt, rendben van-e a ruházatuk, mivel egész alakot mutatja), és elvetettem. Miután sikerrel visszafojtottam a nevetést, rohantam vissza a szobába, és szoknyára cseréltem. Mindennek megvan a maga ideje, pár hét múlva már én is örömmel fogok szoknyát húzni, egészen őszig.

Tavaszt akarok! Alig várom, de komolyan! :)). Gyere, meleg, gyere, napsütés!

A tavalyi ibolyák, ezen képet küldöm elsősorban a családomnak:)

4 megjegyzés:

  1. Itt tegnap oly napsütéses és szép idő volt, hogy csuda. Mindenféle virágok bújtak már elő. Pl. találtam egy nagyon érdekes helyet, érdekes virágokkal - van egy ócska határozóm, majd megpróbálom kideríteni mi lehet az a növényke.

    VálaszTörlés
  2. Én imádom a tavaszi virágokat, akárcsak az őszi tájat! :)

    VálaszTörlés
  3. Talán martilapu volt, mármint a virág. :)

    VálaszTörlés
  4. Lehet, azok relatíve korán virágoznak. Más sárga virág később kicsit, pitypang, tavaszi hérics, stb. :))))

    VálaszTörlés