2014. február 27., csütörtök

Költözködés-első benyomások

 Végre a diákszállón, az új szobámban aludtam. Még pakolok-rendezkedem, vennem kell még pár dolgot. Elég kicsik a helyiségek. Zuhanyzó van hozzá, de a wc közös. Internet is van, csak kábelt kellett venni, aztán, ha bedugod, akkor működik. Kisebb frigó is van a szobában, plusz TV (amire nincs szükségem, mikor oda akarták adni a távirányítót, megmondtam). Konyha elég komplett, a rizs fogyasztása elvileg benne van a szállás árában. Talán kis célzás is: néha főzni kéne :).  Mosógépek a konyhából nyíló kis fülkében találhatóak. Még ruhaszárító-állványra lesz szükség, ma megveszem. Meg esetleg hosszabbítóra, a konnektorok nehezen elérhetőek... Meg jó sok ruhafogas is kell, ugyanis igazi szekrény nincs, de van egyfajta állvány, amire a ruháimat akaszthatom. Amit nem lehet felakasztani, dobozokban lesz. Belegondolva, a koleszban sem volt nagyobb hely egy emberre a 3-4 ágyas szoba esetén, de ott elég rafináltan oldották meg a dolgokat... Ha az ember egyedül van a helyiségben, akkor nagynak látszik, de ha 3-an 4en vagyunk, akkor zsúfolt tud lenni. Tudom, még fiatal vagyok, meg egyebek, de azért már vágytam a magánszférára. Persze, a kolesz nagyon hiányzik. Nem tudom, hogy vannak vele, de biztos, hogy a portásbácsik is hiányolják, hogy futni megyek... Négy évig mutattam a sporttal jó példát a kolesz lakóinak, legalábbis mondták, emiatt voltam főleg ismert...

  De ami jó, hogy saját szobám van, nem kell máshoz alkalmazkodni: Akkor kelek, amikor akarok, akkor megyek haza, amikor akarok, akkor megyek futni, amikor akarok, nem zavar senki azzal, hogy késő estig gépezik, meg egyebek. Remélem, majd rendesen tudok is aludni. Rendes volt osztálytársnőmtől, hogy alhattam nála pár napot, de azért nehéz folyton máshoz igazodni...

Elvileg a diákszálló az egyetemhez tartozik. Egy többszintes épület hatodik emeletén van, alsó szinteken éttermek, norebang, kávézók üzemelnek. A metrómegállóban van, közvetlenül, öt percnyire a labortól. Ami sajnos Koreában (főleg Szöulban) drága, az a szállás... Ami nem csoda, mivel sok ember, kis helyen. Szöul pedig egy 25 milliós nagyváros, ha az agglomerációt, környező városokat (Bundang, Suwon, Gimpo, Guri stb.) belevesszük. Elég magas a kaució a bérlés során, gyakran több- százezer forintnak megfelelő pénzt kell foglalóként leperkálni a rendes lakások esetén. Nem tudom, vidéken talán olcsóbb lenne. De nem hiszem, hogy ott tudnék élni, nyelvismeret hiányában. Tudom, sokan mondanák, lusta dög voltam, hogy nem tanultam meg rendesen a nyelvet, de a valóságban nem olyan egyszerű a dolog...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése