2011. február 25., péntek

Kapunyitási pánik? Félévkezdés előtti gondolatok.

A "kapunyitási pánik" manapság gyakori betegség, de engem nem érint egyelőre, hisz egy éve ki mertem repülni ide. De most teli vagyok aggályokkal, izgatott is lettem. Nem szeretem ezen átmeneti korszakot. Sosem bírtam, mikor egyiknek vége, jön az új. Szomorú kicsit az ember, hogy elmúlt, de alig várja az újat. Szerdától újra suli. Másodévet elkezdem. Még két év...
Szomorú vagyok, mivel egyik szobatársam költözik, kétágyasba megy. Üres most a szoba, így, hogy ketten maradtunk. De nem sokáig. Izgulok az új szobatárs miatt, várom is, remélem, rendes lesz. A másik csajjal úgy néz ki, maradunk együtt, költözés jelét ő nem mutatja. Amikor este hazaértem, és mondta, a költözést, kissé megkönnyebbültem, hogy ő marad-bár ő nyáron végez. De bízom benne, hogy az új lány rendes lesz. (nem zajong mikor nem szabad, nem spicli, ha ezek igazak lesznek rá, akkor már nagy esély lesz, hogy jól kijöjjünk :) )
Másik izgalom a suli: fognak-e tetszeni az új tantárgyaim? Most is lesz kettő, és igyekszem belőlük a maximumot kihozni. Mégis van némi izgalom, milyen lesz a tanár?
Meg ott lesz a nyelvóra is. Egyelőre izgatott vagyok, mivel ez is. Kell nekem némi irányítás, hogy meg tudjam a nyelvet tanulni.
Szóval vannak dolgok, ezt az átmeneti időszakot nem szeretem.
Lesz pár ígéretes túra. Egy dolog lesz még rossz tavasszal: a sárga homok, "asian dust". Szerencsére nem gyakori, meg erős itt. Tavaly egyszer volt hozzám szerencsénk, egyszer márciusban estefelé jött, félelmetes... De másnapra már semmi nem volt. Szóval itt Koreában nem erős, de olyankor maszk viselése kötelező. Vagy amint lehet zárt helyre vonulni. (mikor mondták, hogy amint lehet térjek vissza a koleszba, akkor menekültem szinte)
De látom a fényt az alagút végén. Sajnos esős hétvége lesz, rossz az ilyen, csak némi meló. Szerdától suli. Már várom.

8 megjegyzés:

  1. Igazad van, kicsit bizonytalan minden új kezdet. Mégis, szerintem igazán nincs okod izgulni, hiszen gyakorlatilag sínen vagy. Ha tudnád, hogy milyen a perspektívátlanság...

    Mi az, hogy spicli? :) Ilyenek is vannak a koreai koleszekben? Talán északi kém? :)

    Takla-makani homokviharra gondolsz? Az eljut Koreába? Nem is tudtam. Azt hittem csak a pekingieket kínozza.

    Új lány jön - vajon milyen lesz? Szívtipró, vagy kevésbé szívtipró? :) Ja, bár ti biztos nem ezen töritek a fejeteket. :)))

    VálaszTörlés
  2. A spiclit olyan emberre értem, aki mindig kavar, amikor azt hiszi, ezáltal jobb neki, nem érdekli, hogy kitol mással. Otthon, egyetemista koromig (néha utána is) ismertem pár ilyent. Azóta néha tartok az ilyenektől. Egyelőre szerencsére nem volt ilyenhez szerencsétlenségem.
    HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAH! -Nem annyira rossz az egész,csak természetes izgalom.
    A homokvihar, ha gyengén is, de néha eljut, tavaly nem kapott telibe, de remélem, ez a jó szokás idén is megmarad, nem jön elő többszor :)))! Ősz és tavasz - annyira csodálatos itt Koreában!!!!:)

    VálaszTörlés
  3. Éva, ha 1 és 10 között kellene értékelned a babonára való hajlamodat, hova tennéd magad? (1 a nem babonás, 10 a teljes mértékben babonás)

    VálaszTörlés
  4. Miért kérded? Van dolog, amiben hiszek, de van, amiben nem. Pl, hogy a fekete macska belszerencsét hoz, abba nem, mert volt szerencsém egy fekete macska "pótgazdája" lenni kis időre mielőtt kijöttem. De vannak hidelmeim:).

    VálaszTörlés
  5. Egyrészt, mert a filmekből arra következtetek, hogy a koreaiak körében van erre hajlam. Igencsak van.
    Másrészt, meg - ugye nem szereted a 13-as számot?

    VálaszTörlés
  6. Nem annyira sajnos, ez kissé automatikus... Meg szoktam örülni mindig is, ha négylevelű lóhetét találok :D!
    De van pár egyéni hiedelmem (pl. ha utazótáskámról nem szedem le a reptéren használt cetlit a következő útig, hacsak nem hazsnálom.) :).

    VálaszTörlés
  7. De a koreaiaknak is van pár fura hidelmük: pl a 4es szám a halált jelenti, meg holdújév utáni első teliholdkor a mogyoró evése szerencsét hoz. Meg a holdújévvel is van pár érdekes hitük., ha ezt vagy azt eszik szerencsét hoz. pl. mandu, ricecake (tteok), friss tofu stb. Meg ünnepnapkor nem szabad takarítani, hasonlók.
    Végülis mi magyarok is lencslevest eszünk újévkor, mert gazdagság jelképe. Vagy malacot mert kitúrja a szerencsét. :). Szóval más kultúra, más hiedelmek.

    VálaszTörlés
  8. Igaz, némi babona a szokások szintjén szinte mindenkiben van.

    VálaszTörlés