2014. január 4., szombat

Gangneungban, ismét a tengernél

Mondok valamit: A TÉL GYÖNYÖRŰ!!!! :) :). (A Frozen-t, az új Walt Disney rajzfilmet még nem láttam, csak részleteket belőle, de nagyon tetszenek a dalok benne.) Különben is, tél van, legyen hó!!!! Ha Szöulban enyhe az idő, legalább a hegyekben/vidéken van rendes hó. Ma is egész nap havazott. Egyrészt sajnáltam, hogy nem láttunk rendesen a tengert meg a kilátást, de a havazásnak örültem.

Dugók voltak elfelé, volt egy sor szerencsétlenkedés, féknyikorgás, a mikrofonba való bemutatkozás során bedugult a fülem, hasított a fejem. Nem vagyok kényes... Tudom, kell néha kellemetlenség is, ha az ember nem akar a négy fal között maradni... Azaz vállalni kell ennek rizikóját... De amint kiléptünk a buszból, jól lettem :). Felfelé menet, ez a látvány a tengerről.

A gerincre felérve eleredt a hó :)
Volt, aki bele is feküdt :).
Sajnos, keveset láttunk, mivel köd volt.

"Idegbeteg bézbózütő"... Hócsatáztunk kicsit :).

Szép, havas táj :).
Piros bogyók :)



Amikor lefelé mentünk, elfogyott a hó, és sáros lett a környék.
Jeongdongjin állomás. A tenger menti vasutat egyszer ki szeretném próbálni :).
A tenger. 2012 január elsején itt néztük meg a napfelkeltét :).
Elmentünk kajálni, finom tengeri herkentyűs levest ettünk, ami itt helyi specialitás (ami nem csoda). Nem spóroltak a "cuccal" (mármint a polippal/kagyóval/rákkal/csigával), és még irreálisan drága sem volt.  A hó szakadni kezdett közben, mi még kinéztünk a tengerhez.
A hazaút hosszú volt, de dugómentes. A havazás abbamaradt. Azt hiszem, Gangneungba még jövünk. Klassz hely: itt ismertem meg az ázsiai újévi első napfelkeltével kapcsolatos hagyományokat. Itt futottam egy klassz félmaratont (igaz, az másik tengerpart), és itt fürödtem októberben is a tengerben (höhö).

3 megjegyzés:

  1. GYönyörűek a képeid! Itt tavaszias idő van, de jön még kutyára dér, ahogy tavaly is.... Várom is, nem is, a tavalyi túl hosszúra sikerült és az állandó szél miatt nagyon elegem lett a végére. Szeretem a havat, de félek. Tavaly egész nap lapátolhattam, mert fújt a szél. Jöjjön a hó, szél nélkül. Akkor elég,ha 1-2 óránként eltolom. :) Bizonyos mértékig szeretek havat lapátolni, de mindennek van határa. :D Múlt évben nálunk húsvétkor is havazott, és mikor nagyanyámtól jöttünk haza, már az autóban ülve kissé elszomorodva mondtam, "nem mentünk be a szobába megnézni a karácsonyfát". Aztán rájöttem, nem is karácsony van. :D

    VálaszTörlés
  2. A Frozen nagyon aranyos mese, mi is szeretnénk (többes szám oka anyám és unokatesóm) megnézni, mióta pár hete láttunk belőle egy részletet. Először azt hittem, csak egy kis rövidfilm, mint a kivi!, és nagyon örültem, mikor kiderült, nem az. :))
    (A Kivi! az egyik kedvencem, tesóm találta pár éve: http://www.youtube.com/watch?v=ZGnXo-vZm5c Lehet, ismered. Mindig meghatódom rajta. :) )

    VálaszTörlés
  3. Imádom Walt Disney-t, még most is (doktori fokozat ellenére is), gyerekkorom óta nagyon szeretem. Szerencsére a hegyekben lehet gyönyörű havas tájakat látni, bár Szöulban elég "lanyha" most a tél. Azt hallottam, otthon is hamarosan megjön a tél :). De remélem, nem fog kitartani húsvétig :).

    VálaszTörlés