2012. március 18., vasárnap

Újabb szigetelés

Vasárnap reggel korán elindultam, mivel tudtam, Incheonba, a reptéri szigetre nem két perc kiérni. Bár időbe jöttek a vonatok, és az A-REX (mer meséltem róla: Airport Express, reptéri vasút) is viszonylag gyors volt, de nem sokkal a találkozó ideje előtt érkeztem meg (kb. két órás az út a sulitól a reptérig). Az A-REX-en elég sok túrázó volt, akik mentek a vagy Muuidora, vagy egyéb kirándulóhelyre. Buszra pattantunk, irány a rév. Jangbongdo szigetre mentünk, ami az incheoni szigetvilág része. Ha valaki emlékszik az egyik szeptemberi fejezetemre, mikor Sindo, Sido és Modo szigetekről írtam, akkor írtam, hogy Jangbongdo ezek mellett helyezkedik el. Ugyanaz a komp visz minket oda, mint ami Sindo-ra. Muuido is közel van ezekhez a szigetekhez, láttuk is a hegyről.
Jangbongdo egy hosszú, és keskeny sziget, sok, kisebb dombbal. A neve is azt jelenti: olyan sziget, amin sok csúcs található :D. Kompra pattantunk, a banda fele utolsó percben ért oda. Az út kb. fél órát vett igénybe. Szél fújt is rendesen, de ragyogó, napos idő volt- Állítólag jelezték előre az esőt, de hála az égnek, nem találták el.Megérkezés után egyik pasas kocsival elszállította a társaság egy részét a sziget másik végébe-buszról lemaradtunk. Vártunk a további fuvarra, és fotózkodtunk a híres hableány-szobornál. A képen épp Steve pózol vele. Látszott, hol szeretik előszeretettel tapizni a szobrot!!! A legenda szerint a hableányt kifogták ezen a szigeten a halászok, de egy gyerek kérte, engedjék szabadon, mivel ő is élőlény. Mikor meguntuk a várakozást, elindultunk, megcsodáltuk a sziget hatalmas strandját. A kocsi jött, én be is szálltam, de egyik csajjal az utolsó pillanatban meggondoltuk magunkat, hogy még gyalogolnánk. A harmadik fuvar esetén kénytelenek voltunk beszállni. A 15 perces út meg is viselt rendesen, azt hiszem, nem bírom a szerpentineket... A rókacsalád közel került hozzám :S.
De a tengerpartra leérve, mikor kiszálltunk, egyből jól lettem. Már készült is a finom ebéd!!!
Egyik pasas készült nekünk kajával, rizs, kimcsicsige, sangyopsal (koreai bacon). A kimcsicsige, és a kimcsi is nagyon-nagyon ízlett. A hús sütése a macerás volt, tehát kitaláltuk, hogy kövön sütjük meg. Kicsit őskori technika, hiszen akkoriban is így csinálták, de sikeres volt az akció. Az volt a gond a ráccsal, hogy erős szél fújt, így túl sok oxigénhez jutott a tűz. Ez azt eredményezte, hogy a lángok fölcsaptak, és túlságosan megperzselték a húst.
Találjátok el, mire való ezen kék sátor!!!

Sziklákon csücsülős
A tengerpartn megfigyeltem, hogy sok helyen elég recések voltak a sziklák: gondolom a szél (és erózió) miatt. Kaja után egy darabig sétáltunk a sziklák között, majd mikor emelekedett a tengerszint, a bozótokon át fölmentünk az erdőig, a turistautakig.
Már fenn. Nem voltak nagy csúcsok, de azért fárasztó volt, hogy folyamatosan hegynek felfele-hegynek lefelé menet. Ennek ellenére élveztem a menést, a tengeri levegőt, és a napfényt.
Egy műanyag ló!!!
Már este öt körül járt, mikor indultunk le, a fiúk megvicceltek minket, hogy az utolsó komp ötkor elment, lenyúlunk egy halászhajót! XD Vagy úszunk! De tudtam, csak ugratnak, hiszen hatkor indul az utolsó hajó. Gyorsan le is értünk a hegyről.
Még elsétáltunk egy kis tengeri sziklához, amit híddal kötöttek össze a szigettel. Elég nagy szél fújt itt is, gyorsan vissza kellett menni.
A kompon még megcsodáltuk a naplementét -hihetetlen, mennyire szép volt! Már sötétedett, és hideg is volt, mire a busz indult vissza a vonathoz. Nagyon hosszúnak éreztem a hazautat, hullafáradt voltam, szinte egyből ágyba estem, mikor hazaértem. Szép nap volt nagyon, klasszul éreztem magam, de elfáradtam...
Régóta vágytam egy ilyen hétvégére, amikor teljes hétvégén távol vagyok a sulitól, mindenfajta idegeskedéstől, nem gondolok semmi hétköznapi gondra, problémára. Mikor az ember kicsit pozitívabban látja a mindennapi dolgokat, mikor talán rájön, van megoldás a péntek este megoldhatatlannak gondolt problémára. Még legalább két ilyen hétvégém lesz tavasszal. (Jinhe és Gyeonju). Viszont bakancsom hamarosan megérik a lecserélésre :(. Hiába, elég sokat nyüstöltem, mióta rendszeresen túrázom!