2011. szeptember 22., csütörtök

Halacskák -avagy a 붕어빵

Itt az ősz. Abból is látszik, hogy a campus mellett újra lehet kapni az egyik kedvencemet: a vörösbabbal tölötött hal alakú palacsintatésztát (bung-e bang... 붕어빵). Meséltem már róla, mikor tavaly méltatlankodtam a hideg miatt.
Szeptember vége van, és egyre több helyen árulják. Fiúk meg is kérdezték, tudom-e hogy hívják, mikor vettem egy adagot, és többen is megjegyezték, hogy kedvenceik közé tartozik. Tipikus utcai kaja. Nagyon szeretem, hozzátartozik az őszhöz, vagy éppen télhez, mint nálunk a szelídgesztenye, vagy épp a tök. Szöulban három halacskát adnak egy dollárért, de ez változhat (Dajeonban tavaly hetet írtak ki, átkoztam is, hogy teli volt a gyomrom). Néha lehet kapni a vaníliás változatát is, de én jobban szeretem a klasszikus vörösbabosat. (Analógia: tegnap egyik szobatársammal azt taglaltuk, hogy ő jobban szereti a szójatejet, mint a rendeset. Mióta itt vagyok, én is gyakran azt preferálom...)
Van fagylalt analógja is. Nyárra. Vörösbab és vaníliafagyi ostyában. Nem rossz ez sem, a legtöbb convinience store-ban egész évben kapható.
Ha az ember Koreában jár, ki ne hagyja! De ezért is érdemes ősszel jönni, vagy tavasszal -nyáron alig látni ilyent. Nemcsak hal formában létezik. Van az egyszerű gömb-vagy gesztenyére emlékeztető formájú is. Állítólag mókus alakú is létezik. De a halforma az, ami közismert, és ahogy nézem: közkedvelt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése