2010. december 4., szombat

Vasutazás, kutyanyaggatás - Samaksan!

A Koreában töltött első decemberem első túrájának, az eddigi kinti létem első téli kirándulásának célpontja Samaksan volt. Kissé gyilkos hetem volt, éreztem, kell ez az egy nap, hog ki tudjam magam rendesen pihenni szellemileg is, és továbbra is tudjak gondolkodni.
A szokásos buszozástól eltérve azonban most a koreai vasutat próbáltuk ki. Eléggé elkavarodtam, rossz megállóban menem ki, de végül megtaláltam. A kiírás szerint az állomás második emeletén volt a találkozó, kerestem, kerestem, de végül a túravezetőnkkel kerültem szembe:). A banda szállingózott hamarosan, sok ismerős arc jelent meg! A nap folyamán beszéltük: nehéz úhy túracsoportba menni, hogy nincs ott valami haver. Dehát ez a jó! Akármelyikbe is megyek, mindig van valaki, akivel lehet lógni! A peronon egyik kedves haverom házi készítésű muffint osztogatott, ami nagyon jó volt. A reformkonyha remeke: répa, dió, alma, zabpehely:). Ihletet nyertem később, ha sütő közelébe kerülök, akkor mit fogok sütni. Felszálltunk a szerelvényre, bár helyeket macera volt találni, elég diffúzan ültünk. Először a hiányos alvásomat pótoltam be, majd két kedves ismerősömmel, Lanával és Farazzal együtt találtunk együtt helyet, és végigröhögtük a maradék utat. Gyorsan leértünk, hisz a vonat nem kerül dugóba:).
Örömmel a szálltunk le, majd kibuszok vittek a túra helyszínére Chungcheonból. Samaksan amúgy annyira szép, a Han folyó völgye mellett húzódik. Nagyok klassz környék amúgy, nem? :)
Elindultunk, a mászás során azonban lekerültek a kabátok, pulcsik. Az első emelkedőnek akármilyen hideg van, ez a következménye. Rutinos túrázóként tudom, rétegesen kell öltözködni. Inkább 2.3 vékony pulcsi, és egy viharkabát, mint egy vastag kabát. A pufikabát meg egyenesen bűn, ha az ember túrázni akar... Egy törpespicc szerű fenevad odajött hozzánk megdögönyöztetni magát. De akadt is rá elég jelentkező.:)

Ahogy haladtunk felfelé, elénk tárult a csodálatos kilátás, hatalmas élmény volt nézni a szigeteket, a hegyeket. Kicsit emlékeztetett a táj szépsége a Duna-kanyarra, de mégis más... Egyik haverom Simon and Garfunkel játszott valami fúvós hangszeren. De a szél tovább kényszerített minket, hiszen hamar átfáztunk, ha sokáig álltunk.
Szóval nagy élmény volt, bár egy szikla és a vádlim találkozásának lett egy kis kellemetlen következménye. De hála az égnek csak agy pici horzsolás. Bár valah több kék-zöld foltom volt, mára ritkább vandég. Bár mióta újra túrázom, néha előjön :).
Aztán egy kellemes fenyőerdő lett a következő állomás, ahol öröm volt menni, a relatíve szikklamentes lehullott tűlevéllel borított terepen.
Újabb kutyus: Az anyakutya, szegényt olyan rövid pórázon tartották, és a kölyke. Annyira édesek voltak örültek a szeretetnek. Tudom, idegen ebed simogatni nem ajánlott. De valahogy kijött rajtam a kutyahiány... Tara, Ian és én megdajkáltuk a tündérkéket:)
Hát nem aranyos, ahogy egy kutyakölyök be tudja fészkelni magát az ember ölébe? Volt már kétszer is kutyám, csak tudom:).
Egy szurdokba folytattuk tovább, a bébi majdnem csapódott hozzánk, de végül nem bírta az iramot. Pedig, ha lenne időm, meg helyem, örömmel magammal vittem volna a fiatalurat:). De ezzel enm voltunk egyedül.
Egy szép szurdokban folytattuk az utat. A kívánságsziklákat eléggé bebetonozták, nem? :) De beszéljenek a képek:) (Ian, Faraz, én és Rakesh a felső képen)


Aztán sajnos vége lett, de irány Chungcheon, ahol isteni takgalbit ettünk:).
Vacsi után, na mégegy kutyus:) Huski-kölyök, szintén egy "igazi" kutya:). A kicsike örült a rajongóknak, de alig tudtuk lefotózni, olyan eleven volt.
Már a vasútállomáson. Chungcheoni állomás teli graffitikkal-csakúgy, mint otthon-bár szerintem itt nem a menőzés a célja, hanem a dekoráció... Anime figurák voltak főleg.

A vonaton a kiemrültség jelei is mutatkoztak:

De a hideg ellenére is csodás nap volt!!!! Szöulban mintha esett volna némi hó-vagy csaka fény játszott a síneken? De a campusra érve megállapítottam, még nincsen hó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése