2013. október 23., szerda

Gránátalma

Hétköznapi örömök: tegnap vettem gránátalmát. 1000 forintnak megfelelő pénzért elég sokat adtak. Ritkán látok gránátalmát a piacon, és általában drágán adják. Nagy lelkesen elkezdtem tegnap enni, és  szegény kínai kollégám asztalára fröccsent egy kevés gránátalma-lé... Szerencsére ő is csak nevetett rajta. Én pedig jobban vigyáztam :). Amúgy finom a gyümölcs, szívesem veszek ilyent, ha ráakadok. Csak nehéz enni... Viszont otthon mondták, próbáljam ki a Jamie Oliver-féle módszert. Reggeli futás után ezt meg is tettem. Félbevágtam a gyümölcsöt (egy zacsiban végeztem ezt el a műveletet) és a bögrém fölé tartottam az egyik felet, és elkezdtem ütögetni kanállal a héját. Tényleg nem hülyeség, mert ha nem is 100%ig, de kijöttek a piros szemek, és így nem is fröcsögött:). Szóval gránátalma-probléma megoldva! :)
 Nagy bánatom, hogy Koreában drága a gyümölcs, és ezzel nem vagyok egyedül. Sokan panaszkodtak már ugyanerre. Piacon véve természetesen olcsóbb, mint élelmiszerboltokban, de így is többe kerül, mint Pesten.  Hallottam olyant is, hogy bizonyos emberek egyáltalán nem vásárolnak gyümölcsöt Koreában, mivel túl drágának tartják, amit én nem tudok megtenni.  Én, aki imádom a gyümölcsöket, kisebb vagyont képes vagyok elkölteni rájuk. Cserébe nem járok kávézókba, ami itt nagy divat, átlagosan 5000KRW a kávé (latte, vagy akármi...plusz még ha az ember sütizik is melléje, akkor már 10000KRW-t, durván 2000 forintot ott lehet hagyni. Ami szerintem tényleg pénzkidobás. Akkor inkább a gyümölcs!), amennyit most én költöttem a gránátalmákra.

3 nap a Chuncheon Maratonig. Nem tudom, mi lesz, mint mondom, megpróbálom.Ez olyan jó, ébresztőóra... (5:45, MENJ FUTNI! 6:00 Komolyan, dagadék, MENJ FUTNI! 6:15: RENDBEN, MARADJ DAGADT ÖRÖKRE!!!). Megjegyzem, ma reggel 7kor mentem futni, a koleszos portásbácsik így is rám vigyorogtak...Tegnap fél 6kor, mikor mentek haza az éjszakázó bácsik, visszafelé szembe találkoztunk. Még inkább rám vigyorogtak!

Kedd-szerdán konferencia Incehonban, én is előadást tartok. Posztert is kellett csinálnunk, az is megvolt. Megfogadtam (2011ben tapasztaltak alapján), hogy konferenciára csak akkor megyek, ha prezit kell tartanom vagy ha posztert kell vinnem.Hétvégi konferenciára ez pedig fokozottan igaz!

Ui. November 9én  Naejangsanra és Jeonju-ba megyünk, ha minden jól megy. A Jeonju-i piacon rengeteg gránátalmát láttam tavaly, és nem kizárt, hogy nem fogok venni :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése