2015. július 27., hétfő

New York-i tapasztalatok, 2. rész

Szóval mindez után ettem egy kis street food-ot (gyrost, tudom, street food-al vigyázni kell, de én szeretem az utcai kaját), és kisétáltam a folyóparthoz. Hosszas séta volt, de élveztem, és a helyi Asics-ba is beszabadultam futóruhát próbálni. Amúgy tetszett a bolt, volt benne egy metrókocsi, Times Square megállós címkével :). Nem vettem meg a cuccot, de valami hasonlót Koreában be fogok szerezni (jól állt a cucc).

Metrókocsi az Asics boltjában :).

 A Hudson folyóhoz menet, kuglibábuk egyik bár kirakatában, celebek aláírásával. Egyszer, remélem, az én aláírásom is itt lesz kiállítva egy kuglibábon (csak viccelek, ezt megszokhattátok :) :) ).
 Szóval megtaláltam nagyon könnyen a helyi hajós céget, és bár volt előttem egy-két nehéz eset, és a pénztárosok sem voltak a helyzet magaslatán, de megvettem a jegyet, és utolsó pillanatban felszállhattam az induló kompra :). Ha nem lett volna így, akkor meg 15-20 perc múlva jött volna a következő.
 Nagyon tetszett az egész hajókirándulás, gyönyörű volt a város, jó volt felhőkarcolókat a folyóról is megcsodálni. Nem tudom, de szinte hihetetlen volt, hogy most itt vagyok, New York-ban :) :). Az idegenvezetés itt is nagyon érdekes és színvonalas volt. Csak nem volt alkalmam vizet venni a kirándulás előtt, kiszáradt a torkom. Köhögtem, valaki mondta is, "remélem, nem leszel beteg. A folyadék méregdrága volt, de pótoltam később.




 Egy híres komp a Staten Island felé megy. New York-nak öt negyede van: Manhattan, Brooklyn, Bronx, Queens és Staten Island. A legtöbb turista látványosság Manhattan-ben van.

 A két híres híd: A Brooklyn- bridge...
 ...és a Manhattan -bridge. A két híd nagyon rövid időkülönbséggel épült, mégis nagyon tükrözi  a technika fejlődését. Az előbbi 80% kő, 20% acél, míg az utóbbi ennek fordítottja.
 Brooklyn negyed.
 Vízitaxi :)
 Ez is Brooklyn.
 A Wall Street buliding, ahová állítólag sosem süt be a Nap.

 Aztán végül a Szabadságszoborhoz is kimentünk, nagy élmény volt látni. Persze a szigeten nem szálltunk ki. A szoborba nem nagyon lehet felmenni (régen lehetett, most tűzvédelmi okok miatt csak 240 embert engednek fel a fáklyába), csak a betontalpazatára (oda 3000-en juthatnak fel). Azt olvastam, nagyon szigorú ellenőrzés folyik ott, szinte mint a reptéren. Rengeteg ember sorakozott a szigeten bejutásra várva. Utálok várakozni.

 A hajókirándulás után sétáltam egyet, ezeken az Oscar szobrokon jót nevettem. Vettem volna egyet Anyunak és Apunak a "Világ Legjobb Anyukája" és a "Világ Legjobb Apukája" címen, de eltörtek volna...  Szüleim meg "allergiásak a giccsre", én sem szeretem annyira őket. De azért jó poén lett volna :).
 Vudubabák, majdnem ezt vettem az otthoni régi haveroknak, de féltem az esetleges sértődéstől, tehát mást választottam nekik... Kupicát akartam, de attól meg féltem, eltörik, de azért találtam nekik megfelelőt dolgot.
 Magamnak meg beszereztem egy Levis farmert, egész baráti pénzért, jól is állt. Emellett szert tettem egy klassz New York-os pólóra is. A helyi K-mart-ba (ismertebb amcsi üzlet, állítólag legolcsóbb itt, kb. olyan mint nálunk a C und A) is beszabadultam, csak a kíváncsiság kedvéért, de ritka s**r cuccokat árultak ott.

Csakis az A. C. E. miatt :) :).
 Metrószabály: "Ne a rudakon gyakoroljad a legújabb rutinodat" -mármint rúdtáncban... Ezen szakadtam :).
 A virágárusokat meg így reklámozták: "Kedves X, ne haragudj, amiket akkor mondtam, amikor kajás voltam, Szeretettel Y"... -hát, ez no comment...
Aztán mentem vissza a szállásra kicsit pihenni, ugyanis a vonatom hajnalban indult vissza DC.be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése