2013. március 31., vasárnap

Fehér (és kellően sáros) húsvét a Songnisan gerincén

A húsvétot, ha már Koreába nem jön a nyúl, szintén túrázással töltöttem. Nem bántam meg. Songnisanra mentünk, ahol még nem jártam. Az út nagy része alvással telt., meg a másnapi jegyzeteket olvasgattam. Egyik haverom azt hitte, vizsgázni fogok, de fölvilágosítottam, hogy én most a katedra túloldalára is átkerültem.
höhö -vicces pózokban történő alvás a buszon :). Plusz egy kompromittáló fotó egy köcsöggyerekről...
Szóval a hegyi utakon kicsit kikívánkozott a reggeli (ok, annyira durva nem volt), nagyon-nagyon vártam, hogy megérkezzünk. A GPS kicsit megszívatott minket... Jujj... Egy szép vízeséshez érkeztünk, innen indult a túra.

Nyújtunk...
Elindultunk, eleinte műúton mentünk. Vándormadár közben lelkesen fotózta a tavaszi virágokat. Nem tudom, de én imádom őket. Egy régi, buddhista objektumba is belebotlottunk, ahol pár ember tévedésből majdnem fűnek nézte és letaposta a hagymaszárakat.
 Majd végre beértünk az erdőbe, és a szurdokvölgy hamarosan átváltott emelkedőbe. Ahogy mentünk felfelé, döbbenten tapasztaltunk egy dolgot: A hó még mindig nem olvadt el...

Sárga virág...
Nagyon jó tempóban haladtunk. Hurrá, felértünk!!! Ezek után betermeltük a hátizsákunk tartalmát, és a latyakos szakaszon mentünk tovább.
Még több hó... A csoport hamarosan kettévált. Páran lementek a buddhista szentélyhez, mi azonban tovább sétáltunk a legmagasabb hegycsúcshoz. A latyakban egyszer megcsúsztam, kicsit mocskos lettem, de előfordul az ilyen mással is...Gyorsan megszáradtam.
Rengeteg érdekes, gyönyörű sziklát láttunk. Kicsit Wolchulsan-ra emlékeztetett a terep, az volt ilyan klassz, sziklás-ütős. Mindenesetre imádtam! :)
 A hegycsúcson egy fallikus szikla díszelgett. Mint már ezerszer mondtam "pajzán természet"...
 A hülyeség az ment útközben... a sáros szakaszokon az AC/DC "Dirty Deeds Done Dirt Cheap" című dalát énekeltük :). Szerencsére nemcsak én gondolom úgy: Az AC/DC tényleg igzai zene! :)
 Munsubong (Bukhansan-nak is van ilyen nevű csúcsa). Ez Songnisan legmagasabb pontja. Egyébként itt is van egy Birobong (már a negyedik, amiről tudok)-ez az elnevezés elég gyakor Koreában. annyit tesz: Hegycsúcs, titkos kilátással...
 Csoportkép a hegycsúcson.Gyönyörű idő volt aznap! Legjobb húsvétom! :)
Lefelé menet alig másfél óra alatt tettük meg a hat kilométert, főleg, hogy a sziklák gyorsan megszűntek. Már a szentélyhez közeli pataknál, egy művészfotó...
 Híres, régi buddhista szentély a hegy lábánál. Az arany Buddhával. Nekem ezek az arany Buddha szobrok annyira nem tetszenek. Emlékszem, tavaly, novemberben is halálra idegesítettem két barátomat azzal, amikor azt mondtam az Suwon-ban található hasonló objektumról "giccses". hehehe :). De maga a szentély gyönyörű, látszik, hogy régi, "patinás" objektum. Néha szerveznek "templestay"-t, azaz buddhista szentélyen belüli programokat. Mikor az ember megtapasztalja a szerzetesek életét. Kipróbálom egyszer, ha úgy adódik.
 Átkelünk a folyón...

Lenn kajáltunk-szójás, gombás levest. Annyira nem volt jó szerintem, mint vártam, de nem is volt rossz. Warren tök jó fej volt, meggyőzte a tulajt, adjon nekünk kedvezményt. Viszonylag gyorsan, dugómentesen értünk haza.Örülök, hogy eljöttem, bár hullafáradt vagyok, de megérte! :)