2012. június 10., vasárnap

Nyers hal, a Han folyó és pár agymenés

Vasárnap kora délután SeRok-kal találkoztunk,a Hangang parkhoz (Han folyó és környéke) közeli megállónál. Errefelé rengeteg japán étterem üzemel, amik kicsi helyiségek, gyakran várni kell a szabad asztalra/helyre. Mi is ettünk egy nyers halas-zöldséges rizst, amit csípős szósszal kellett öszekeverni. Nagyon finom volt a kaja, side-dish-ként pácolt gyömbért, algát, pácolt fokhagymát lehetett enni, plusz a Koreából ismert sárga retket.
Járt még a kajához mizóleves (nem is rossz) illetve valami tésztás leves-szerűség. Nekem ízlett. 

Lehet, sokan furcsának néznek, de szeretem a nyers halat. Jó az, ha frissen, és jól van elkészítve :) Ettem párszor egyébként hasonló nyers halas-zöldséges kaját, de ott a nyers hal le volt fagyasztva. Itt viszont nem. Ettem párszor már nyers halat, pl. mikor olyan helyre mentünk, ahol szusit lehetett enni, vagy tavaly, a jéghorgászati fesztiválon (wasabival). Saryangdo-n is kóstoltam a sashami-t, a nyers halat, csípős szósszal. Tudom, otthon csdálkoznak, "Milyen gyomrod van neked?", de akkor is...
  A Han folyóhoz is lementünk. Pihentető volt csodálni a vízcsobogást, és a vízi sportokat. Egy bicikliút is fut errefelé, egyszer jó lenne végigtekerni rajta...



Ma reggel érdeklődtem a kolesz-befizetésről, hazautam előtt rendezem. Hét hét, és megyek haza kis időre... Te jó ég, telik az idő... Annyi helyen jártam ezalatt a majdnem egy év alatt, és annyi minden történt. Jó is, de sajnos rossz is... Nem baj, a problémák jönnek-mennek. Emberek vagyunk., és a minden rossz véget ér egyszer...
 Nagy szívfájdalmam, idén Ulleugndo-t ki kellett hagynom. Ősszel viszont mindenképp szeretném, mivel nagyon szép a képek szerint. Chuseok-kor, ha szerveznek. akkor mindenképp beütemzem. Naejangsanra is már kétszer el akartam jutni, de nem jött össze sajnos. Maisan, Jeonju úgyszintén. Emellett rengeteg hely van, ahová szeretnék még eljutni, vagy visszamenni. De ami legfontosabb: Szeretném befejezni a sulit, amint lehet. :).
Pozitív fejlemények: Kolléganőm sikerrel megvédte a szakdogáját, és megszerezte az MsC fokozatot :).Kár, hogy szeptembertől elmegy :(. Egy plüssfigurát adtam neki, meg egy házi készítésű üdvözlőlapot (gingko levéllel) is csináltam hozzá-nagyon örült neki. Elmesélte, anyukája nagyon szereti a plüssöket... Hát, Anyu kicsit hóbortosnak tart engem emiatt... :).
 Két dollárért vettem ananászt (300-350 Ft)! Ami azért szenzáció, mivel nem a legolcsóbb gyümölcs. De mikor a szokásos uborkáimat (nyári időszakban szeretek nyers kígyóuborkát rágcsálni, frissítő) vettem az egyik zöldségesnél, akkor meghallottam: "Pájnepplö ícsánnon"-kiabálta az árus! Egyből kiválasztottam egy szép darabot. Iszonyat finom :).
Kitartás... Nem írom le ezerszer, de kitartás... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése