2012. június 28., csütörtök

Költői kérdés: sárgabarack vagy szilva??

Vajon miért nevezik a sárgabarackot itt, Koreában szilvának? Reggel leesett a campus barackfájáról egy gyümölcs, fölkaptam. Az egyik kertész bácsi kiabálta, hogy "plum", azaz szilva... :).Már tavasszal gyanakodtam erre, mikor hallottam a Mae-hwa flower kifejezést. Amire azt írták, szilvavirág. Majd kiderült -sárgabarackfa virágáról van szó. Érdekes :). Tudom, mndkét gyümölcs csonthéjas, de én biztos vagyok benne, hogy ma reggel egy érőben lévő sárgabarackot kaptam be, és nem szilvát! :)
Ennek ellenére van egy speciális szilva itt, amit csak gyümölcslé formájában ismerek. Nagyon szeretem ezt a lötyit. Egyszer a gyümit is meg fogom kóstolni.. :)
Bő egy hónap és utazom :). Hát, egy évvel ezelőtt már hogy készülődtem rá, igaz, 3 héttel korábban indultam, mint most. Augusztus 5, tavaly ezen a napon már amiatt voltam rosszkedvű, hogy "nanemá' lassan menni kell vissza." Ígérem, a visszaúthoz pozitívabban fogok állni, nem fogok bánkódni miatta. De egy biztos: Mihelyt magyar földre érek, fogok enni Túrórudit (jujj, de hiányzik), sajtos rudat (na, az is, a francia pékséges sajtoszsömi mag a csomagolt mozzarellaród azért enyhíti a sajthiányt, de a leveles tésztáét nem. Kvarg Lipi itt nem érezné jól magát, hehe), főuzeléket (spenóóót főleg!!!) és reménykedem abban is, hogy rakott krumpli közelébe is kerülök :). 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése