2012. április 15., vasárnap

Gyeongju2 : Bringával a városban

Gyeongjuról tudni kell, hogy híres történelmi város. Az egykori Shilla birodalom fővárosaként írta be magát a történelembe. Ahogy láttam, a történelmi emlékeket szépen rendbe tartják, igyekeznek vonzóvá tenni a turisták számára.
  Szóval a kölcsönzőben kiválasztottam egy kellőan magas bringát, és elindultunk felfedezni a környéket. Eleinte nyögvenyelősen ment a tekerés, mivel a járdán valaki folyton elénk jött.
 "Sej ribizli, piros bicikli" -meg is jegyezték, megy a bringa a napszemüvegemhez. Nem utolsó szempont, hehehe.
Rengeteg uralkodó sírelméke megtalálható a környéken. Először egy ilyen komplexet látogattunk meg,
A sírok belsejébe is be lehetett menni, ahol, aranyékszereket, leleteket csodáltuk meg.
Páran éhesek voltak, beugrottunk egy szendvics-bárba, Egy szimpla szenyóra fél órát kellett várni... gáz, nem???

 Tekertünk tovább egy mesterséges tóhoz, ami a városon kívül esett. Az egész utat virágzó cseresznyefák övezték. Csodálatos volt :). Meg kellett állapítanunk, ha nem tudjuk valahová az utat, vagy nem ismerjük, az képtelenül hosszúnak tűnik...
 Az obszervatórium (később) modellje, árvácskákból.

 Egy mesterséges tóról volt szó, aminek partja szintén gyönyörű volt.
 Párocska, tandemmel, egyen-pulcsiban :))). Cuki...
Egy olasz étterem is üzemelt a tó partján, szép kilátással a tóra. Beültünk oda. Nem volt egy olcsó hely, de jól esett a kaja, és a hangulata sem volt utolsó. Levest ettünk (valami zöldség-krémleves volt), fokhagymás pirítóssal. Azt hiszem, kiütközött rajtam az európai kaja - hiány. Való igaz, már vannak dolgok, amiket nyolc hónapja nem ettem. 
 Bringáztunk vissza, szép volt nagyon a naplemente. Repcében is fotózkodtunk. Nem tudom, nekem viccesnek tűnik, de itt Koreában nagy divat a repcetáblában pózolni... (Az Iron Maiden Holy Smoke című dal klippje jutott eszembe... Mióta láttam a klippet, a repcéről mindig beugrik Bruce Dickinson, rózsaszín pólóban, hahaha, imádom azt a pasast! :))
A visszaút sokkal gyorsabbnak tűnt. Az obszervatórium körül megcsodáltuk a cseresznyefákat, és szörnyülködtünk az ízléstelen, zenélő hintókon, amik már neonfénnyel voltak kivilágítva... (meg néha lónyerítést szimulálnk) Fúj...
Kipróbáltuk Gyongju híres péksütijét, a Hwangnam bread-et. Ott készítették helyben, az erre specializálódott boltok környékén kellemes illatok terjengtek. Vörös babbal töltött tésztáról van szó, elég vastagon tömve a bab-pasztával. Nekem ízlett, de volt, aki szerint túl sok volt a töltelék. Ízlés kérdése. Mielőtt valaki meglepődne a vörösbabon, elmagyarázom, itt Ázsiában péksütik (és fagylalt...) kedvelt tölteléke. Gesztenyére emlékeztető íze van. Amikor először ettem ilyent, és nem tudtam mi, azt hittem, gesztenye...
 
 A szuveníboltot is megcsodáltuk. Ismét megállapítottam, ami valahányszor átfut az agyamon, ha Insadongon járok -itt egy vagyont el lehetne költeni...Nem a giccsre gondolok, hanem olyan dolgokra, amik tényleg szépek!!!!
Ez pedig a híres obszervatórium, aminek virágból készült modelljét már mutattam. Kivilágítva, este nagyon is szép. A Silla-emléparkról és a kis tavacskán kivilágított pavilonról sajnos lemaradtam, de annyira nem bánom.
 Este 9 volt, mire elindultunk a busszal a szállásra,  elaludtam. Érzékeltem, dugóba keveredtünk. Az új hely közel volt a híres Bulguksa templomhoz (erről később).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése