2012. augusztus 27., hétfő

Tájfun

Azt hiszem, olyan fáradt voltam, hogy el is felejtettem, hogy nyugatról keletre ugrottam át hét időzónát. Majdnem 9 órát sikerült aludnom első éjjel. Féltem, mi lesz, ha első éjjel, de nem volt semmi különös. Remélem, most már nem lesz baj. Vagy ha legközelebb jövök vissza, délelőtt érkező géppel kell jönnöm, az jobb :)
 De még mindig szörnyen kimerült vagyok... Lehet, korán le fogok feküdni ma este. De már az jó, hogy aludni tudtam...:)

Most reggel olyan erős szél fújt, hogy futni sem mertem menni. Állítólag ma jön a tájfun. Elég erő szép fújt mindenesetre, a szoknyámat le kellett fogni, mivel féltem, felfújja a nyakamba... (mázli, hogy még nincs suliidőszak) A srácok szerint ma, kora délután jön a lényeg... Most mázli, hogy nem vagyok Jejun, vagy a déli országrészben... Hallottam, hogy elég sok halász veszítette életét a rossz idő miatt...

Még egy szerencsém volt/van: Mikor még terveztem a hazautam, akkor a mai napot is számításba vettem, mint potenciális visszatérésem napja. Végül jobb így, hiszen a keddi napon az összes Koreába érkező és onnan induló járatot töröltek...

Tegnap, miközben a bandával ettünk, láttuk a kajálda TV-jében, hogy a tájfun milyen károkat okozott Koreában. Főleg a tengerhez közeli részeket érintette,pl Inchon, Jeju. Leszakadtak sok helyen a vezetékek, az autókra sok helyen rádőlt a fa, az utakat üvegszilánkok borították. (A laborba visszafelé megjegyeztük, hogy a campuson sok épület üvetggel borított, reméljük, elég erősek azok az üvegek).Láttuk, hogy károk érték a gyümölcstermelőket, ami az árak emelésével ijesztgetett :(. Hát, remélem, nem annyira súlyos a helyzet, volt tájfun máskor is...
 Mivel mi nem vagyunk annyira közel a tengerhez, nálunk nem annyira vészes. De még éjjel is hallottam, mekkora szél fújt, futni sem tudtam elmenni aznap (este el akartam menni, de a kolesz ajtajában lebeszéltek róla).
Pár kép :
Kocsira rádőltek a fák, vagy épp  az épületmaradványok
Hatalmas szél.
Károk az almatermésben.
 Törölték a légijáratok nagy részét, illetve a tengeren felborult hajóból való mentés.

4 megjegyzés:

  1. Ha tudsz, adj hírt magadról, az országról.
    Sokat gondolok rátok.
    (a mézeskalácsos)

    VálaszTörlés
  2. :) :) :) Persze, fogok még írni! Épségben visszajöttem, még a monszun utolsókat rúgja, de már remélem, hamarosan kiderül az ég :), és elkezdődik az ősz :)

    VálaszTörlés
  3. Csak aggódtam a tájfun miatt. Itthon az utolsó hír az volt, hogy szerdán érkezik Szöulba. Aztán néma csend. Örülök, hogy jól vagy :)

    VálaszTörlés
  4. Hétfőn érkeztem vissza, pont a keddi tájfun előtt :). Örölök, hogy nem a keddet választottam, mert akkor Moszkvávban kellett volna egy napot csöveznem... :S

    VálaszTörlés