2015. május 3., vasárnap

Jeonju, első nap: Tradicionális városrész, gasztro és pár rasszista kötsög

Most hétvégén utolsó pillanatban döntöttem el: Elmegyek Jeonju-ba. Filmfesztivál volt most. Kb. olyan lehetett, mint a Busan International Film Festival, csak kisebb. Nem vagyok nagy filmes, de Jeonju-ban még nem jártam, és a folk village meg a bibimpap miatt szívesen mentem. Elég durva dugók voltak az úton, kb. fél órát vártunk Jukjeon-nál, mire jött a busz. Nem tudom, mi volt a hétvégén, de tényleg sokan utaztak. Tudom, kedd gyereknap, sokan kihasználják az állítólagos hosszú hétvégét emiatt...

Először a szállásra kellett volna mennünk, de a buszsofőr rossz helyen tett ki minket. Kavarogtunk vagy fél órát, mire kiderült, és akkor a dugók miatt vagy fél órát buszoztunk a szállásig, mivel nagyon be volt dugulva a város... Aztán végre ott voltunk, a szállás is tűrhetőnek látszott. Már kajásak voltunk, ígyhát első dolog az volt, hogy elmegyünk enni. A szállás melletti kajáldában ettünk egyfajta hamburgerhúst, ami elég drága volt, de legalább finom (nem szeretem a hamburgerhúst, de itt tényleg jól megcsinálták). 3ra ott kellett lenni a szállás előtt, mivel koncertre volt tervbe véve.
Kicsit sétáltunk, visszafelé megkóstoltuk ezt  furcsaságot.  Koreai hal alakú palacsinta, vörösbab (olyan majdnem, mint a gesztenyemassza)-, vagy vanilia krémmel töltve, citromos fagyival, és csokiszökőkútba mártott gyümölcsökkel. Bizarr, de finom...
A hamburger-hús...
Jeonju amúgy nem egy fitnesz-barát hely. Sőt, a fitneszguruk tuti azzal győzködnék híveiket, hogy töröljék ki Jeonju-t a térképről, mivel itt fuccs a diétának...:). Viccet félretéve: rengeteg guszta utcai kaját árulnak, az embernek hatalmas akaraterőre van szüksége, hogy ne kóstolja végig a kínálatot. Lehet kapni óriás (és normál) húsgolyókat, mindenféle fagylalt-különlegességeket, egészben rántott polipot, meg minden olyan dolgot, amik a That's why you are fat blogon is tökéletesen megállnák a helyüket... Amúgy érdemes megkóstolni 1-2 dolgot, ha az ember eljut ide, főleg, ha haverokkal van, akikkel meg tudja szerzeményeit osztani (legtöbb streetfood itt több személyre volt kalibrálva. Ember legyen a talpán, aki képes benyomni egyben azt a nagy adag húsgolyót :) ). Attól nem fog elhízni, főleg, ha csak egy hétvégére látogat ide :).

Óriás húsgolyó. Falnád, ugye? :) :)

Vagy ezt a fagylaltos micsodát?
Ezeket a szerző nem kóstolta, csak megcsodálta, lefotózta, és megjegyezte, mit fog megkóstolni, ha esetleg visszatér kicsit később, egy fesztivál-mentes időszakban.
A tradicionális házak amúgy nagyon szépek, csak hatalmas tömeg volt. Tudom, fesztivál van, emiatt idecsődülnek az emberek (tipikus ázsiai mentalitás). Figyelni kellett direkt egymásra, nehogy az ember szem elől tévessze a társait. Fél 4kor buszra ültünk, és mentünk a koncert állítólagos színhelyére (ismét dugó volt), de kiderült, a koncert elmarad. Hát, bakker, sok hűhó semmiért... Na, mindegy, sétáltunk egy jót a környéken.
Bart Simpson, ha őt láttuk, azt jelentette, közel vagyunk a szálláshoz :)
Jejonju-ban van ez a híres katolikus templom. Szerintem nem illik bele az tradicionális ázsiai házak, a folk village mellé. Lehet, túl európai vagyok, de akkor sem.

Elsétáltunk a filmfesztivál helyszínére. Sok filmre előre lefoglalták már a jegyet, nem volt hely rájuk. Voltak, aki megnéztek párat, de nekem és haverjaimnak nem volt ehhez affinitásunk. Inkább sétáltunk a környéken.

Estefelé épp a folk village-n nézelődtünk, mikor egy koreai "délceg úriember" beszólt nekünk angolul (nekem, és két másik lánynak), hogy "Büdös amerikaiak! Húzzatok a p***ába Koreából! Ez nem a ti országotok!"-és közben hevesen gesztikulált. Hát, no comment... Szerintem tuti direkt megtanulta angolul ezt a dolgot, hogy be tudjon szólni külföldieknek... Hát, nagy dolog beinteni három csajnak, akik nem is csináltak semmi rosszat, csak megcsodálták a szuveníreket. Persze, utólag már csak röhögtünk az egészen, mivel az ürge csak magát tette ezzel nevetségessé. Egy másik lány később hasonló incidensről mesélt, hogy egy koreai "hölgy" beszólt nekik: "Halál az angoltanárokra"... Hááát, kötsögök itt is vannak, annyi szent. Eddig szerencsém volt elkerülni őket, de úgy látszik, az élet néha figyelmeztet ezen emberek jelenlétére...

Este mentünk a makgolis kajáldába, de ahová eredetileg terveztünk menni, az teli volt, így átmentünk egy másikba. Rengeteg zöldséget és halat adtak a kajához, minden nagyon finom volt. Adtak selyemhernyót is, ami nekem már meg sem kottyant, de sokan kiakadtak emiatt. Tudom, első kóstolásra nekem sem jött be, de később, mikor egy kiránduláson kínáltak megint, akkor  rájöttem, nem is rossz... A koreaiak  azt mondják, teli van fehérjével, nagyon egészséges. Hát, elhiszem nekik.
Vacsi után sokan elmentek inni, de páran visszasétáltunk a szállásra. Épp jókor érkeztünk, mivel pont elértük a szobánkat, amikor megeredt az eső. A padlófűtés ment ezerrel, bakker, nem is koreaiak lennének, ha nem fűtenék túl a helyiségeket... A visszatérő csajok kérték meg a tulajt, vegye kicsit kisebb fokozatra. Szerencsére, a fenti, szellősebb szobákba aludtunk, így nem volt gond, friss volt reggel a levegő, mivel nyitott ablaknál aludtunk... Az első emeleti szobákban reggel "kellemes" oroszlánszag terjengett...