2012. december 25., kedd

Namsan Tower és Namsan Hanok Village

Gyönyörű, napos karácsonyunk volt, a csípős hideg ellenére is nagyon-nagyon élveztem! Még nem voltam a Namsan Tower-nél, hát itt az idő, hogy eljussunk oda is! Jól is tettük, ugyanis a Namasan Hanok Village-ben gyönyörű jégszobrokat állítottak ki. Azt az egyet kifogásoltam, hogy túl kis területen helyezték el őket, így nehezen lehetett jó képet csinálni... Azért sikerült :).
 Ezek a madarak nagyon tetszettek :)
 Gyönyörű volt... Egy buddhista objektum.
 :) :)
 Jujj, ez itt nagyon -nagyon perverz!!! :) Röhögtük is eleget, kicsit "Farba Tours"...

 Felülnézetből...
 Próbálkoznk, próbálkozunk...
 Egy régi ház belülről. Imádtam...
Egy kínai kajáldában ebédeltünk, épp vigyorgok, mint pék kutyája a meleg zsömire... Azaz vigyorog, mint Vándormadár a tengeri herkentyűs levesre :) :). Tök vicces, volt angol étlap, illetve oda volt a személyzet attól, hogy két külföldi, angolul beszélő ember tér be enni hozzájuk...
  Szégyen gyalázat, hogy három éve vagyok Koreában, de még nem jártam a Namsan Tower-nél. Mindig találtam kifogást, hogy ne menjek. Túra, meló, fáradt vagyok, túra, most el akarok menni Szöulból hétvégére, túra, most más programom van, túra, most nincs megfelelő társaság, túra, még több túra. Ennek ellenére örültem, hogy fölmentünk, itt is gyönyörű havas volt a táj... 
 A Namsan Tower egyébként egy használaton kívüli TV torony, Szöul jelképe. Kávézók, éttermek, múzeumok (köztük egy játékmackó múzeum) vannak benne. Egy kellemes erdei úton sétáltunk fel, de a felvonót is igénybe lehetett volna venni, ha valakinek nincs kedve sétálni. (én nem vagyok olyan ember :) ) Nagyon népszerű kiránduló hely, elég nagy tömeg volt. A toronyba magába nem mentünk fel, mivel állítólag elég sokat kell várni a liftre. Aki meg ismer engem, tudja, nem én vagyok a világ legtürelmesebb emberek.... Amúgy is -10 fok volt...
 A torony közelében ezek az objektumokat régen kommunikációra használták. (valaha a hadsereg) Füstjeleket adtak ezeken keresztül egymásnak, így jeleztek a másik erődben lévő katonáknak. 
 Egy kis romantika: A toronynál volt egy kerítés, ahol a szerelmesek lakatokat helyezhettek el. Akkor elvileg örökké fog tartani a szerelem (höhö). Szerintem ez kicsit nyálas... Rengeteg lakatot raktak a kerítésre. Persze a kulcsokat nem lehet eldobni, ahogy a régebben tették, kamerával figyelik. Balesetveszélyes, illetve környezetszennyezés is.
Hideg, de gyönyörű nap volt. Bár ez sem a szokványos karácsony volt, amit otthon tapasztaltam volna. De ha a szombati túrát, a vasárnapi istentiszeteletet, illetve a mai napot számításba vesszük, az egyik legemlékezetesebb karácsonyom volt. Köszönöm az összes kedves itteni barátomnak, ismerősömnak! Az otthoniaktól kapott karácsonyi üdvözletekért is hatalmas köszönet! :) :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése