2012. július 9., hétfő

Ebéd a koreai menzán -csak egy paródia

Nem tudom, de van pár hasonló gyöngyszem a neten. Annyira nem igaz ez sem. Mint mondom, ez csak paródia. De jó paródia :) Meg kell osztani.
Fordítás:(A: koreai tanár. B: külföldi tanár):
A: Hello Stephanie tanárnő.
B:Hello, Kim Hee Jo. Hogy vagy?
A: Köszönöm, jól. És te?
B: Egész jól. Már éhes vagyok, alig várom az ebédet. Mi lesz ma a kaja?
A: Kimcsi, kimcsileves, retekkimcsi és fehér rizs. És ez nagyon finom.
B: Mint tegnap.
A: Nem. Tegnap kimcsi, salátás kimcsi, kimcsileves és lila rizs volt. És nagyon finom volt. (Magyarázat: Koreában a rizst gyakran fekete rizs (vagy bab?)szemekkel keverik, és lilás színe lesz)
B:Értem.
A: Vá, ügyesen eszel pálcikákkal. (Magyarázat: Koreaiaknek tetszeni szokott, ha egy külföldi jól kezeli a pálcikát)
B: Köszönöm. Már három éve élek Koreában.
A: Tudom. Ismered a kimcsit?
B: Persze, már három éve élek Koreában.
A: Azt hiszem, ti (külföldiek) nem tudjátok megenni a kimcsit, mivel túl csípős.
B: Annyira nem, összehasonlítva azokkal az ételekkel, amiket amúgy is eszem.
A: Mindennap érdemes kimcsit enni. Nagyon egészséges. Ismered  a bulgogit?
B: Persze, már három éve Koreában élek.
A: És világszerte híres. Stephanie tanárnő, jössz a kollégák közöti vacsorára ma este, iskola után?
B: Senki sem beszélt nekem erről. Már terveztem előre a párommal.
A: Nem, jönnöd kell. Már egy hete terveztük ezt a találkozót.
B: A jövőben mondjátok el időben az ilyen eseményeket .
A: Nem, ez a születésnapodra lett szervezve.
B: Tényleg? Hol lesz a vacsora?
A: Galbit fogunk enni (marha-vagy sertéshús, pácolva, sütögetős)
B: Dehát én vegetáriánus vagyok. Nem ehetek húst.
A: Kötelező jönnöd. Az angol munaktársak között is találkozó lesz.
B: Aha, értem.
A: Koreaiul fogunk végig dumálni, és hagyunk téged egyedül salátát enni a sarokban. Kötelező jönnöd. Hatkor kezdődik, gyere időben.

Valóság: Legtöbbször megértik, ha vegós vagy, esetleg nem eszel meg bizonyos kajákat (pl. hinduk marhát). De sajnos a koreai fecsegés, ha külföldi is van a társaságban igaz. Az a baj, pár ember szerint, hogy itt a szocilaizáció foka annyira nem nagy...Meg szeretik utolsó percben megmondani a dolgokat, ez is igaz....
Szóval a "fekete rizs" vagy "lila rizs". Magokat kevernek bele, attól ilyen. Én személy szerint nagyon szeretem, kmicsivel nagyon jó.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon sok videóval az a gond (végignéztem ezeket röhögve), hogy nem is túloznak, mert tényleg ilyen. Ezek az emberek ebbe nőttek bele és nem hiszik el, hogy van jobb ízű étel is mint a rizs és a kimcsi.

    VálaszTörlés
  2. Tudom :). Én is rengeteg ilyent láttam, amik viccesek, de azért tükrözik a valóságot. Én egész jól elvagyok rizsen, kimcsit is megszerettem, de rizs-kimcsi reggelire, nekem az már kicsit sok :). Néha azonban kicsit megunom a dolgokat...

    VálaszTörlés