2014. augusztus 30., szombat

Költözöm hamarosan

Úgy néz ki, megvan az új otthonom. Indiai barátom segítségével elmentünk a közvetítőkhöz, akik megmutattak pár kiadó helyiséget. Az első egy alagsori szoba volt, amit egyből elvetettünk, mivel ott könnyebben megtelepedik a penész. A másik közvetítő elvitt minket több helyre, amik között volt kettő egészen szimpatikus (volt, amelyik túl nagy volt nekem, volt, amit egyből elvetettem, annyira nem tetszett). A lakás, amit kiválasztottam, egész csendes helyen van, kedvező árfekvésű, közel a metróhoz, piachoz, laborhoz, és a szellőztetése megfelelő. Emellett nem kell "nyomorognom", cuccaim is el fognak férni. Úgy néz ki, biztonságos is. Kell vennem még több dolgot is, pl. hűtőt, mosógépet, de indiai osztálytársaim megígérték: segítenek nekem majd "alkudni" :) (ezeket a dolgokat használtan érdemes megvenni, vannak erre specializálódott boltok). Csak, ha továbbállok később, el kell adnom a dolgokat. Meg fogom oldani, csak eddig én a "kényelmesebb" megoldást választottam, és koleszban laktam (mivel közelebb van a koleszban a színvonal az otthoni viszonyokhoz). Mindegy, ennek is el kellett jönnie. Szeptember végén már költözöm, remélem, az új fészek beváltja a reményeket :). Ez lesz az első igazi, önálló otthonom.

Amúgy, mint mondtam, Koreában eléggé magas kauciót kérnek a lakásokra. Már diákként is több meséltek a többiek az 1-2 ezer dolláros foglalókról (akkori anyagi helyzethez képest az is soknak számított). 5 ezer dolláros foglalóért már egész normális helyet lehet kapni. Az igazi, jó minőségű lakásokért akár 20-40 ezer dollárt, vagy annál többet is elkérhetnek. Jelenleg 1 évre kötöttük meg a szerződést, utána pedig bármikor elmehetek, nem kötelező a következő egy évet kivárni.  Fura, hogy annyira az emberi kapcsolatoktól is függ az egész dolog. Pl. osztálytársaim intézték azon a helyen a lakhatást (kevés osztálytársam volt koleszos). Az indiai barátom mutatott be az ügyintézőknek, szállásadóknak. Meg majd a szükséges dolgok megvételekor, internet bekötésekor is ugyanez lesz a helyzet, osztálytársak segítsége kell...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése