2016. július 23., szombat

Tranzit Shanghai-ban

Már Torontoban vagyok. A szállás kb. egyetemi kolesz-színvonal, kicsit lepukkadt, de legalább saját szobám van, és viszonylag tiszta. Szóval Shangai-ban szálltam át, ott csöveztem 16 órát. Azaz nem csöveztem, mivel csövezést tavaly csináltam Dallas-ban és Miami-ban. Most foglaltam szobát, és el is taxiztam oda, egyik haverom szerint nagyon sokat fizettem érte. Dehát itt is vannak olyan emberek, akik szerint, ha külföldi vagy, ki vagy tömve pénzzel... De már fáradt voltam. Reggeli járt a szálláshoz, de olyan szag terjengett, amit nehezen bírtam, így csak boltban vett rágcsát ettem.

A szállás csendes volt, de a környéke emlékeztetett kicsit egy tipikus Cebu-i utcára, ahol éjjel nem szívesen mászkálna az ember. Ahogy sejtettem, gmail, facebook, instagram meg egyebek blokkolva vannak Kínában. A külföldi oldalak is lassan jönnek be, mivel a kormány cenzúrázza őket. De mit csinál az ember, ha tranzitutasként olyan szerencséje van, hogy van egy kis turistáskodásra alkalmas ideje? Emellett vannak ismerősei is az adott városban? Hát persze, hogy kicsit turistáskodik :). Egyik régi barátom itt él, és dolgozik. Jelzett nekem, hogyha van időm, meg kedvem, akkor összefuthatunk. Örömmel vettem, és a gépem indulása előtt csináltunk egy rapid városnézést.
Először a MAGLEV vonattal utaztunk, ami 400km/h sebességgel is tud menni. Visszafelé fel is gyorsult annyira :).
430km/h-én nem éreztem olyan durván a sebességet.

 Elmentünk a Yuyuan Garden-be, egy szép, tradicionális kínai negyeden keresztül. A Yuyuan Garder egy kínai kert, nagyon szép. Kicsit labirintus-hangulata volt az egésznek, de tetszett. Állítólag a gazdag emberek építettek régen ilyen kerteket. Nagyon meleg volt :(. Haverom szerint 38-39 fok :(
A tradicionális kínai házak viszont tetszettek :) :) . Ez a része Shanghai-nak nem tűnt olyan veszélyesnek. Sőt, bizonyos részeinek egész európai hangulata volt :)













Majd teszek fel jobb képeket is.
 A felhőkarcolókat sem hagytuk ki. Az a sörnyitó alakú épület volt először a legmagasabb, de aztán  épült jó pár magas objektum.

Megérte a későbbi check in is. Nem volt rossz helyem, mivel a  vészkijárat mellett ültem, de a gép egy óra késéssel indult. Tudom, ezek a tranzitos városnézések esetén sokan azt mondják "nem elég", de a semminél többnek bizonyulnak :) :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése