2016. május 15., vasárnap

Saryangodo és a szomszéd sziget

Saryangdo-n a gerinc az egyik kedvenc túraterepem. Nagyon szép hely, a túra is élvezetes, mászós, klassz kilátásokkal. Reggel indult a komp, és gyorsan meg is érkeztünk. Elfoglaltuk a szállást, illetve felállítottuk a sátrakat. Páran belementek a tengerbe, szerintem nagyon hideg volt. Barátommal nem bírtuk megvárni a délelőtt 11-es indulást, így ettünk kicsit korábban némi rendes kaját, és elindultunk. Meleg volt, de a  csúcson kellemes szél fújt. A gerincen örömmel láttuk, a híd Saryangdo és a közeli sziget (Hado?) között elkészült. 2012-ben láttam először, még 2014-ben is csak félig volt kész. Most viszont meglepődtem, hogy teljesen üzemképesnek látszott. Elég gyorsan végig mentünk, a makgolit sem hagytuk ki a Jirisan-2 felé (a legenda szerint látni lehet onnan az igazi Jirisant). 














 Ellenkező irányba mentünk le :) :).





 Pipacsvirágok :)
 Elsétáltunk egy darabig, hosszú út lett volna, de egy koreai túrázó házaspár invitált minket, üljünk be a kocsijukba, és átvittek a sziget másik felébe. Utána némi fagyizás és lazítás után indultunk :)
 Nagyon tetszenek ezek a kék virágok :).
 Átsétáltunk a hídon. Itt is vannak túraterepek. Lett volna egy hosszabb túraútvonal itt is, de arra nem volt elég időnk.
 Elég sokáig mentünk erdőben felfelé. Kilátások szépek voltak.
 Itt a civilizáció foka jóval kisebb, mint Saryangdo-n.
 A gerincen itt több helyen erdős szakaszon mentünk keresztül, 1-1 famentes ponttal,
 A sziget így néz ki :).

 A hegycsúcs.
 A lefelé vezető út kicsit meredek volt, néhol csodálkoztunk túraterepen vagyunk-e? De szalagok jelezték, jó helyen járunk. Néhol a kerítést is felbontották a túrázók számára.
 Kajások voltunk, Saryangdo-ra visszatérve betermeltünk egy finom hallevest. Rengeteg zöldséggel adták :).
Este jól esett a zuhany, mivel izzadtak, koszosak voltunk már. Korán aludtunk. Én hamar elaludtam. Egyszer arra ébredtem, egyik srác kiabálja "Evaaaa! Evaaa!" én sikítottam, annyira berezeltem. Erre ő: "Jó éjszakát".... Háát, no comment (höhöhö), Állítólag gajdoltak is páran az este folyamán, de jó volt reggel a tenger zúgására ébredni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése