2014. október 21., kedd

Ünnepi fogadás a Magyar Nagykövetség szervezésében


Most akadtam rá a Kowalsky meg a Vega zenéjére, és nagyon tetszik :). Nem értem, miért nem figyeltem fel rájuk Pesten. Persze, Ázsiába kellett jönnöm "mert az rendbe tett"-Kovács Tanár Úr szavaival élve (erről később) :) :).

Na, a tárgyra térve: A Magyar Nagykövetség idén szervezett egy fogadást a Lotte Hotel-ban, ami Euljiro-1-ga-n van. Ennek két oka volt: Pont 25 éve, hogy Magyarország és Korea felvette a diplomáciai kapcsolatot. Emellett a nemzeti ünnepünk is közeleg. Erről a fogadásról eddig csak hallomásból tudtam, meg tervek is voltak ezzel kapcsolatban, de végül nem lett belőle semmi. Idén viszont végre megrendezésre került és nem volt kérdés: menni akartam, mindenképp. 
A hotelt viszonylag könnyen megtaláltam, de a bálterembe való eljutás esetén segítség kellett. Szerencsére a mozgólépcsőnél már ki volt táblázva az irány a teremhez. Leadtam az esernyőmet, majd később a kabátomat is. Pár ismerős arccal is összefutottam, és dumáltunk, emellett több új emberrel is találkoztam. Egyik régi ismerősöm (vele már a 2010es találkozón is összefutottam, és minden évben szinte) odasúgta nekem, kezdhetnék már a ceremóniát, mire elkezdődött. Én vigyorogva mondtam neki: "Csak egy szavadba került" :). Nem csak magyarok voltak, több nemzet is képviselte magát az eseményen.
Egyik koreai színésznő, Han Su Yeon konferálta fel az eseményt, aki jól beszélt magyarul (minden tiszteletem az övé). Egyik koreai TV csatorna, az EBS (Educational Broadcast System, a stábjuk 2012 június elején eljött a mi laborunkba is, és büszkén állítom, az én munkámmal  kapcsolatos dolog miatt). forgatott egy Magyarországgal kapcsolatos sorozatot, és Han SuYeon volt a műsorvezető benne. A színésznő gyerekként 9 évig élt Magyarországon, és ott járt általános iskolába.  Aranyos, amint magyarul beszél ebben a műsorban :).
 Csaba Gábor magyar nagykövet, és a koreai külügyminiszter mondtak beszédet. A magyar nagykövet elmondta a forradalom hátterét, emellett a Korea-Magyarország diplomáciai kapcsolatainak történetét. A beszédje végén pedig azt mondta: Ma este három dolgot élvezhetünk, amire mi magyarok büszkék lehetünk: A zenét, a konyhát és a bort majd a végén. A koreai nagykövet pedig a magyar-koreai kulturális hasonlóságról is sokat mesélt a beszédjében, láthatóan büszkén.


 Molnár V. Judit, opera -énekesnő. A műsor nyitányaként elénekelte a magyar és a koreai himnuszt, nagyon elérzékenyültem, amivel nem voltam egyedül. Zárásként pedig Erkel Hunyadi László című operájából énekelte el a Szilágyi Erzsébet -et. Tényleg csodálatos volt. 
 A ceremónia után következett a vacsora. Lehetett választani a magyar illetve a nemzetközi ételek közül.
 A székelykáposzta. Na, ez az a dolog, amit sosem szerettem, nem lehetett meggyőzni otthon, hogy megegyem, de most vettem belőle, és nagyon finom volt. Viccesen mondtam Kovács Tanár Úrnak, aki a HUFS magyar tanszékén oktató, hogy sosem szerettem sem a halászlevet, sem a székelykáposztát. De mióta kinn élek, megszerettem a csípőset, és sokszor ettem finom hallevest, így otthon is meg mertem kóstolni a halászlevet, és ízlett. Aztán a kimcsicsige (koreai szójás-kimcsis leves, hússal, tonhallal) is hasonló a magyar székelykáposztához, emiatt is ízlett most a dolog. Erre a Tanár Úr: "Ázsia helyretett" :) :)
 Magyar lányokkal, akik nyelvszakosok, ösztöndíjasok. Egy újság, a Korea Herald interjút csinált velünk, a koreai diákéletről, meg a kinti életünkről kérdezett. Elvileg cikk lesz belőle majd. Aztán egy koreai pasassal dumáltunk, aki a helyi Kodály társaság tagja. Kérdezte, miért nem tudtunk korábbi népzenei koncertre menni, és mondta, a legközelebbit ki ne hagyjuk. Személy szerint, én is tervezem, hogy ha alkalmam lesz rá, és úgy adódik, hogy el tudok menni, el szeretnék látogatni egy helyi Bartók vagy Kodály-koncertre, ezt komolyan mondom. A férfi fia Pesten dolgozik, és azt mondta, keressük fel, ha hazalátogatunk.
 Ez a magyar címer-jégszobor mindenkinek tetszett :).
 Zserbót is sütöttek, ezért ezer köszönet a Követség dolgozóinak, és a segítőknek. Mi, magyar csajok nagyon örültünk neki, és nagyon ízlett. Amúgy Jamsil-nál, a Lotte Mart-ban nyílt nemrég egy Gerbeaurd Cukrászda. Gondolkodunk, hogy egyszer majd ellátogatunk oda, csak úgy, kíváncsiságból.
 Fotóznak minket: Egy, keettő három...vízibicikli :) Nevetés garantálva :)
Csaba Gábor nagykövet, és felesége felszelik ezt a hatalmas "szülinapi tortát", amiről eleinte nem hittem el, hogy igazi süti, de az volt :) :). "Hogy szeljük?"-kérdezték. "Csak úgy, mint az esküvőn"-viccelődött valaki.
Örültünk neki, mivel fel lett tálalva. Egyik ismerősöm, akinek a felesége koreai elmondta, hogy a koreaiak nagyon nem szeretik az európai süteményeket. Volt egy torta az ő esküvőjükön is, de műanyagból, csak dekorációnak... Elég kiábrándító... Árulnak persze tortákat a pékségekben, de azok teljesen más jellegűek, mint az európai sütik.
 Ez a koreai hölgy magyar borok népszerűsítésével, eladásával foglalkozik :). Tulajdonképpen erre tényleg büszkék lehetünk, és jó tudni, ha Ázsiában is elterjed :).
 Hamarosan este 9 volt, vége az ünnepségnek. Gyorsan elszállt az idő, elköszöntünk az emberektől. Nagyon élveztem a találkozót, és örülök, hogy eljöttem, mivel több embert ismertem meg. Köszönet a Magyar Nagykövetségnek, akik megszervezték az eseményt. Ha tudok, a március 15-i találkozóra is el fogok menni, bár ez nem újdonság, mert eddig mindig ellátogattam rá :) :). 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése