2016. január 10., vasárnap

Egy érdekesség: Magyar kaja Szöulban?

Amivel sajnos csalódást lehet okozni: Koreában nincs magyar étterem. A koreaiak többsége a magyar gasztronómiáról mit tud? Legtöbben a gulyást ismerik. Viszont sok koreai kaja hasonlít a magyar ételekre. A kimchijjiggae pl. olyan kicsit, mint otthon a székelykáposzta. Többféle csípős csirkeleveset (nem a samgyetang)-csirkés kaját ettem, ami a magyar paprikás pipire hajazott. Emellett vannak gulyásra emlékeztető húsos ételek is. A koreai halleves révén szerettem meg a halászlevet (szégyen-gyalázat, tudom, mondták már egyesek  :) :) )

A facebookon a "Koreai magyarok", a "Magyarok Koreában" vagy az "Indeed Korea" csoportban már tettek fel kérdéseket, de sajnos senki sem tud konkrét helyet. Volt régen egy "Goulash and Bread" nevű hely Hongdae-n, ahol gulyáslevest lehetett kapni. Gulyáslevest, rizst, zöldsalátát, kenyeret szolgáltak fel, Több helyi haverom járt ott, és dicsérték, főleg, hogy fix összegért lehetett repetát kérni. A helyi magyarok között megoszlott róla a vélemény: néha "csehszlovák gulyás" vagy "menzagulyás" jelzőkkel is találkoztam :). Ez a hely már nincs meg,sajnos bezárt pár éve.

Viszont hallottam pár dologról a helyiektől. A VIPS-ben (helyi "all you can eat" étteremlánc) volt a választék között gulyás, egyfajta super food néven is reklámozták (höhö). A vélemények szerint nem is hasonlított a magyar gulyásra, de nem volt rossz.
Emellett egy helyi magyar és koreai felesége Jeju-n nyitott éttermet, és a kínálatban van gulyásleves is. Erről nem tudok nyilatkozni, csak a hírekből tudok erről. 
Pangyo-nál, a Hyundai Department Store-ban állítólag lehet kürtős kalácsot enni. Emellett hallottam pletykákat aranygaluskáról, magyar kolbászról is. Októberben, a namhae-i német faluban láttam csülök-szerűséget. Nem tudom, szerintem az embereknek nem éri meg Koreában magyar éttermet nyitni, nem biztos, lenne rá kereslet. Sajnálom, hogy ez ügyben én is csak meg tudom erősíteni az eddigi véleményeket. Koreaiakban fura: itt minden csípős és édes. Ezzel a véleménnyel nem vagyok egyedül. A tejföl-szerű dolgokat a koreaiak valahogy nem szeretik, natúr, nem édes joghurtot sem nagyon találtam. Kefir szerűséget ("curd") indiai étteremben , vagy indiai barátaimnál ettem. Állítólag a Home plus-ban lehet kapni, bár ezt is megcáfolták :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése