2015. január 6., kedd

Újévi túra

Mint meséltem, Koreában van az a hagyomány, hogy az emberek egy híres hegy csúcsán, vagy a keleti tenger partján nézik még az év első napfelkeltéjét. Újév napja Koreában is szünnap (Kínában úgy tudom, nem, a karácsonyról tudom, hogy az ott nem ünnep, viszont itt igen).

Szóval hajnali 4 körül voltunk Osaek-nél, és végül úgy döntöttem, fölmegyek a hegyre. Sok barát jött a kirándulásra, és tervezték a túrát, ez is mellette szólt. Emellett a tengerparton tuti nagy tömeg lett volna... Bár a túraterepeken is sokan voltak, de az októberi szituációnál meg jobb volt a helyzet. Eleinte rosszul éreztem magam, majdnem feladtam, gyomrom is rossz volt (ennek oka az Osaek előtt lévő szerpentines szakasz volt, amit utálok). De végül jobban lettem, és gyorsan is haladtunk.
A csúcson ilyen tömeg volt... Mínusz 30fok, széllel... Siettem a menedékházhoz. Fényképezőgépem kijelzője majdnem lefagyott... :( :(. Komolyan, még az orromban is éreztem a zúzmarát, olyan hideg volt...

Ő Superman... Mivel kicsit alul öltözött ebben a nagy hidegben :) :).
A menedékháznál vártam kicsit, és ott találkoztam két ismerős sráccal. A helyi túrázók főztek, és minket is odainvitáltak, hogy együnk velük kimcsicsigét. A soju-ra nemet mondtunk :).  Jól esett a meleg cucc, rendbe tette a gyomrom, és hamarosan indultunk tovább a fiúkkal
A menedékházat elhagyván :).

Néhol koreai módra szánkóztunk :) :). A koreaiak szokták így: A téli túranadrágok vízhatlanok, emiatt simán, seggen csúszva szoktak lemenni a kellően havas részekről.
A második menedékháznál két másik ismerős csajjal találkoztunk :).
Aztán további ismerős arcok is jöttek :) :).
A völgyön mentünk le, a gerinc ilyenkor tuti, le van zárva.

Nagyon szép jég-objektumok voltak arrafelé :).

Biseondae-nél betermeltük a pajeont makgolival, és mentünk le a Seorak-dong-hoz. Már nagyon fáradt voltam akkor... :(.
Hamarosan elindultunk a tengerhez, volt ott pár percünk. A nagy tömeg már feloszlott, és hideg is volt... A tenger eléggé hullámzott, bár itt, Sokcho-ban általában ilyen :).
Sokcho Beach-t nagyon szeretem, nagyon kellemes tengerpart.
Szóval hamarosan buszba szálltunk, és indultunk haza. A társaság nagy része aludt, én is tudtam pihenni. Szerencsénk volt, talán, mivel csütörtöki nap révén sok munkahely gondolom, szünnapnak adta ki a pénteket, tehát hosszú hétvége volt. Emiatt a Sokcho-Szöul utat 4 órán belül sikerrel megtettünk. A Chuncheon-Gapyeong-vonalon volt egy kis dugó, de amúgy emberi időben Szöulban voltunk :) :).