2016. szeptember 5., hétfő

Földrengés Koreában

Szerencsére Korea környékén nincs jelentős törésvonal, de azért kisebb (nagy ritkán nagyobb) földrengések néha előfordulnak. Ha Japánban lennék, akkor biztos természetes lenne nekem, hogy egyszer-egyszer megrázkódik a föld, de itt még sosem tapasztaltam.

Viszont tegnap este volt egy 5.1 (vagy 5.8? ) erősségű földrengés Gyoengju mellett (déli országrész, dugó nélköl 3-4 óra buszút Szöultól). Állítólag egy nagyobb utórezgés is történt.

Sokan Szöulban is érzékelték, még a suliban is, én nem vettem észre semmit. Bár azt olvastam, a kisebb rezgéseket inkább beltérben lehet könnyebben észrevenni, kültérben . Én éppen bringáztam, mikor az egész incidens történt, csak mikor benéztem a facebook-ra, onnan tudtam meg, mikor egy csomó ismerős-haver arról posztol, hogy megrázkódott a szobája, mozgott a csillár/hűtő/ágy stb. Főleg lakáson belül tartózkodó emberek számoltak be erről. Gyeongju-ban és környékén viszont történtek károk, pl. üzeltekben leestek az áruk a polcokról, repedések az utakon-épülteken, betörtek az ablakok, vagy hullott a vakolat.

Koreában én még sosem tapasztaltam hasonlót (igaz, otthon sem gyakori jelenség), de történt pár földmozgás a térkép szerint, pl idén július elején Ulsan-nál, 2014 elején Tean körnékén, meg 2013-ban is kettő (egyik ráadásul Incheonban).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése