2013. szeptember 5., csütörtök

Agymenés

A legjobb dolog most, hogy végre nincs fülledt idő. Nincs az, hogy kilépek a koleszból/laborból, és úgy érzem, megfulladok a 90%os páratartalom miatt. Hogy nem izzadok ronggyá a reggeli/esti futásom közben. Vasárnap DMZ maraton Cheorwon-ba. A második "felesem" lesz, mióta kijöttem, két héten belül :) :). Ezt a futást nem mertem teljes maratonként bevállalni, mivel féltem, hogy túl meleg lesz. Félmaratont viszont nagy melegben is biztonsággal végig tudok futni :). Mellesleg állítólag klassz helyen megy a futás, és ha célba érek, jó lenne kicsit fényképezni utána :).
 Péntek reggel, az Edguy-tól hallgatom a Hellfire Club-ot. Iszonyat jó. Közben próbálom összegezni a dolgaimat, amit eddig csináltam, illetve, hogy hogyan tovább. Tegnap Főnökömmel volt egy beszélgetés ("lelki tréning" :) ), és Főnököm elmondta  a csajnak, akivel együtt dolgozunk, hogy önállóbbnak kell lennie, mivel én hamarosan végzek, és nem hagyatkozhat mindig rám. Nekem is lesz még dolgom elég, meg kell írnom a disszertációmat. Meg még egy csomó kísérlet. Most, hogy elfogadtak két összefoglaló cikket, és a kutatási cikkem is alakul, valahogy közelibbnek érzem az egészet. (Találtam elég sok "okosságot", ahogy otthon mondták... )

Azért ahogy észrevettem, itt több pénz van a kutatásban, mint Magyarországon. Sokkal több, mivel rengeteg egyetem, kutatóintézet van, akik a helyi -és külföldi fiataloknak lehetőséget biztosít. Ami tetszik, hogy az MsC-s, de még a BsC-s diákok is kapnak fizetést. Előbbiek rendes ösztöndíjat. Nem mondom, hogy degeszre keresem magam, félreértés ne essen, de a kinti életemet fedezi az ösztöndíj. Aztán az oktatásért is külön fizetnek, legalábbis én kaptam érte pénzt, mikor gyakot vezettünk az egyik proffal. Mellesleg A diákok végzés után, míg állást nem találnak, maradhatnak, a tudományos segédmunkatársi pozícójuk addig él. Aztán a PhD-val rendelkező kutatók már rendes fizetést kapnak (mintha jobban meg lennének becsülve, de nem tudom). Tudom, kétélű fegyver, hogy az ember kit fog ki, mint témavezetőt. Azért nem bánom, hogy külföldre jöttem doktorizni. Tudom, nehéz néha idekinn, mikor repültem vissza, Moszkvában megfordult az agyacskámban, hogy tovább nem kéne menni (nem pont Moszkvára gondoltam, hanem hogy jó lenne továbbra is külföldön élni, de 2-3 óra repülőzés már elég lenne :) :) ). De mindenképp szerettem volna doktorizni, és örülök, hogy van esély, hogy sikerüljön.

Hamarosan chuseok, ami jelenleg egy 5 napos hosszú hétvége. 2 napot tuti nem leszek, megyek kempingezni Gureopdo szigetre (nyugati tengeri sziget)... :)

Viszont be vagyok rezelve a disszertáció írásától. Tudom, barátaim azt mondták, annyira nem gáz, de akkor is. Meg az egész védéstől. Ami decemberben (legrosszabb esetben május-júniusban) várható. Tudom, beszélni tudok,  csináltam már számos prezit, és fogok is.. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése