2012. szeptember 27., csütörtök

Chuseok a suliban

Az ünnepek tiszteletére az egyetem egy kisebb rendezvényt szervezett. Tavaly és tavalyelőtt a kolesz előtt volt az összejövetel. Idén viszont a nagymenza mellé szervezték, ami a "kulturális egyetemi élet" fő színhelye lett. Azaz a legtöbb rendezvény ott kerül lebonyolításra. Tetszett, hogy a zabálás mellett a kultúrára is gondoltak kicsit, mivel takwondo, zene és táncbemutatóknak lehettünk tanúi :).

Elsőként koreai tradícionális dob bemutató volt.
Majd hosszas tökölés után takwondo-bemutatót tartottak, azt nagyon élveztem. Tetszik ez a sport, szeretném megtanulni, bár elég durva lehet.
 Sajnos a képek nem adják vissza jól... Ha később lesz kedvem/időm, beszúrok videót. Élmény volt, ahogy szaltóztak, ugráltak, szétverték a deszkákat, illetve szétrúgták az almákat... :) :)

Kínai tánc :)
Indiai osztálytársnőnk is fellépett :).  Nagyon ügyes volt. Érdekes, indiai és kínai táncokban vannak egyéni táncok, nőknek is.
Egy sztori ehhez: együtt mentünk regisztrálni őt, mivel kellett neki a bátorítás. Megettünk egy fánkot az egyetem egyik kávézójában, ahol mondogatta, hogy izgul. "Ha idegeskedsz, kinyírlak"- viccelődtem. "Ezt fogom neked neked mondani, ha legközelebb ideges leszel" -vágott vissza ő és röhögtünk.

Kérdezték munkatársaim, én miért nem vállaltam be ilyent? Hogy nem tanultam sosem népitáncot egy dolog. Azt bármikor el lehet kezdeni, be lehet gyakorolni, és annyira béna sem vagyok. Viszont a legtöbb magyar néptánchoz kellene még 3-4-5 ember legalább. Ha lennének még magyarok (lányok) a campuson, biztos betanultunk volna valami körtáncot... . Vannak a bizonyos "legényesek", amiket elvileg egyénileg lehet. Ha fiú lennék, megpróbáltam volna  felkészülni belőle :).

Popbemutatók is voltak, a kínaiak énekeltek is- Hát, volt egy-két (sok) fals hang, de a táncok ott is tetszettek :). Közben készültek a kaják, lehetett kóstolni kínai és vietnám "mooncake"-t, amik hagyományos magos sütik, ricecake-t, illetve koreai teát. A kínai kaja nem volt olyan jó, mint hittem, remélem, nem fogok maradandó károsodást szenvedni az emésztőtrektusom :). Annyira durva azért nem volt.

A hanbokok gyönyörűek...
 Az a bizonyos koreai tea...
 Vietnámi osztálytársak :)
Szóval a néhány szervezési bakit (koreaiak szerintem sutyiban elvégeztek egy képzést a tökölésből, mégpedig kiváló minősítéssel...:S), rossz hangosítást leszámítva nagyon jó program volt, örülök, hogy az egyetem megszervezte ezt a dolgot :).
"Nefotózzál" -kamerafóbia...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése