2012. szeptember 28., péntek

된장녀 - helyi plázamacsekok

Dzsendzsangnjo. Most olvastam ezt a kifejezést, a 21. században jelent meg. Azokra a nőkre használják, akik szinte kenyéren-vízen élnek, hogy luxuscikkeket tudjanak venni. A dendzsang ugyanis a szójapaszta, ami itt, Koreában nagyon olcsó (a dzsengdzsangcsigét szeretem), innen ered a kifejezés. Olyan nők, akik dendzsangból készült ételeket esznek. Sőt, szinte napi szükségletekről is lemondanak, kölcsönt is vesznek föl, csakis hogy "villanthassanak". Szóval a plázamacsekok helyi prototípusai... Ezek a nők mindenféle drága (és műszálas) ruhákban, csillogó, márkás cipőkben járnak, és a Strabuck's-ba kávéznak, mivel azt hiszik előkelő, és mellesleg nagyon drága. Tudtommal a Starbuck's Koreában a legdrágább, 5000KRW körül mozog a kávé ára, de pontosan nem tudom...

 A Gangnam Style (ok, tudom, hogy már írtam róla, kismilliószor, meg tudom azt is, hogy megfogadtam, többé nem fogok) is kiparodizálja ezeket a nőket. Meg azt, hogy a koreaiak mennyire betegesen adnak a külsőségekre, mennyire felszínes emberek, De erről már volt szó, nem megyek bele még egyszer. De ezt a kifejezést még nem hallottam, és ahogy mondom, találóan kifejezi a lényeget. Viszont a Gangnam Stlye-ről tudni kell, hogy végre egy egyedi műfaj a sok egyen k-pop között :).
 Persze, én sem költök annyit kajára, igyekszem egyszerűen és viszonylag olcsón enni (diák vagyok még), de azért ez már túlzás. Ok, az ilyen csajok meg engem szólnának meg, hogy utazgatásra "verem el a pénzem"... Hát, bagoly mondja verébnek... 

 Kicsit a kalotaszegi romák jutnak eszembe ezekről a nőkről, akik hatalmas (és ronda) palotákat építenek, hogy mutassák, hogy ők milyen "menők", és az azok mögötti putriban laknak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése