2015. február 19., csütörtök

"Álmosvölgy" és jégbarlang

Péntek este a Deoguysan -ra mentünk, de most napfelkeltét is meg akartuk nézni. A pénteki gyomorrontásom után már jobban lettem estére. A busz későn jött, már fáztam a megállóban, de végül felszálltunk, gyorsan elaludtam, ahhoz képest, hogy buszon voltam, jól is aludtam. Hajnali négykor keltett túravezetőnk, hogy indulás túrázni. Vízhatlan gatya fel, és indultunk. Szép csillagos ég volt, Hold is világított, nem is fáztunk. A havas tájra egy órás gyaloglás után értünk, zseblámpa sem kellett, olyan szépen visszaverte a hó a fényt. Nem volt nehéz terep. Egyik srác makgolit vitt, és beleejtette egyik árokba, többen keresték a palackot. Állítólag meglett :). Reggel 6 után azonban bepárásodott az idő, amit sajnáltunk. Akkor értünk fel a kis jégbarlanghoz. Vaku és zseblámpák segítségével próbáltunk fotózni, valamennyire sikerült is :).





Mentünk tovább, a gerincen hideg volt, köd, és szél is fújt. A jégvirágok gyönyörűek voltak, az egész táj egyfajta sejtelmességet sugallt a ködben. Élveztük, az "Álmosvölgy Legandája" film jutott róla eszünkbe. Bár az adott film Tim Burton film, és Deoguysan Nemzeti Park-ot állítólag Tim Burton kertjének is hívják :).  A menedékháznál már enni is tudtam pár falatot. A természet a legjobb gyógyító-szokták bizonyos emberek mondani. Kisebb panaszok esetén tuti...








A menedékház hőmérője szerint állítólag -40 fok volt. Én ezt nem nagyon hittem, de amikor megálltunk, fáztunk.
Indultunk le, szánkóztunk néha a zacskókon, egyik srác majdnem életét áldozta a zacsiért (csak viccelek :) :) ), mikor azt elfújta  a szél... Az idő kezdett tisztulni, a Nap is kisütött. Elég gyorsan leértünk. A síelésről majdnem lemondtam, mivel nem kaptunk elég bérletet, de egyik srác rosszul lett, és "beugrottam" helyette.












Fáradtan szálltunk fel a buszra, és egyből elaludtam a kölcsönző felé menet. A kölcsönzőből a lejtők felé menet szintén, és a síelést sem élveztem annyira. Fáradt voltam, bakancsom sem volt tökéletes, és a síterep is zsúfolt volt. Ennek ellenére a Muju resort elég szimpatikus, egyszer szívesen visszatérek ide :) :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése