2016. március 30., szerda

Ügyintézések

Ma voltam tartózkodási engedélyt hosszabbítani. Most bevezették, hogy a procedúra előtt időpontot kell foglalni. Viszont nekem nem, ugyanis diplomaták illetve kutatók (E1 vagy E3 vízummal rendelkezők) számára van egy külön rész "prioritási zóna", vagy "global talent" zóna. Emlékszem, mikor 2014-ben mentem (fölöslegesen reggel 7re egy téves infó miatt) diákvízumról kutatói vízumra váltani, átküldtek oda. Azóta ott intézem az ezzel kapcsolatos ügyeimet. Tavaly volt egy probléma, nem az én hibámból, de elrendeződött azóta. Idén csont nélkül ment minden, a hivatalos papírok beszerzés és a az oda-vissza út több időbe tellett, mint maga az ügyintézés, ami 15 perc alatt megvolt. Nekünk másfél órát kell utazni a bevándorlási hivatalhoz, mivel nekem és az egyetem diákjainak (dolgozóinak) a szöuli irodába kell menni (van egy irodájuk a közelbe, Yatap-on is).

Az ügyintéző csaj nézte az útlevelemet, és nehezen esett le neki, hogy Magyarország és "Hungary" ugyanaz. Mondtam, magyarul van, emiatt van a különbség. Emellett  megkérdezte, mit jelent az "útlevél"?. Tudom, értelmetlen így leírva, de a magyar útlevelek elejére magyarul írják ki, ez zavarta meg kicsit. Vicces szitu volt, de lényeg, sikerült.  Hazafelé kicsit csalódott voltam, mivel az általam kedvelt ruhabolt, és pékség bezárt (olyan jó sajtos sütit lehetett ott kapni), de viszonylag baráti pénzért vettem nagyon finom almát :).  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése